Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > GIDA KATKI MADDELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA KATKI MADDELERİ İkinci düzey KVBH 515 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı gıda endüstrisinde kullanılan katkı maddeleri ile ilgili genel bir çerçeve oluşturmaktır.
Dersin tanımı Bu derste gıda katkı maddeleri, sınıflandırılmaları, ve ilgili mevzuatlar gibi konulara değinilir.

Dersin içeriği
1- Gıda Katkı Maddeleri Hakkında Genel Bilgiler
2- Gıda Katkı Maddelerinin Kodları
3- Gıda Katkı Maddelerinin Sınıflandırılması
4- Katkı Maddelerinin Kullanımıyla İlgili Bilimsel Çalışmalar
5- Gıda Katkı Maddeleri ve Toksikolojik Testler
6- Gıda Katkı Maddeleriyle İlgili Yasal Düzenlemeler
7- Gıda Katkı Maddeleri ve Alerji
8- Gıda Katkı Maddeleri ve Fonksiyonları
9- Gıda Katkı Maddeleri ve Fonksiyonları
10- Gıda Katkı Maddeleri ve Fonksiyonları
11- EG Numarası
12- Çizgi Kod (EAN Cod)
13- Gıda ambalajları
14- Gıdaların Etiketlenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gıda katkı maddeleri ve sınıflandırılmaları
2- Gıda katkı maddelerinin oluşturabileceği sağlık riskleri
3- Gıda katkı maddeleri ile ilgili yasal sınırlamalar
4- Gıda katkı maddelerinin gıda sanayiindeki önemi
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Tomris Altuğ Onoğur. Gıda katkı maddeleri. 2. Baskı. Sidas

Ders ile ilgili dosyalar