Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > EĞİTİMDE GÜNCEL PROBLEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE GÜNCEL PROBLEMLER İkinci düzey EGB 550 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili turkce
Koordinatör DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ABDULLAH IŞIKLAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencileri, eğitim denetiminin temelleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır.
Dersin tanımı Denetimin Amaç ve Kavramları, Eğitim Denetimin Amaçları, Eğitim Denetiminin Özel Yönleri, Eğitim Denetimi Rolleri,Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutları, Denetim Uygulamaları

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Denetimin Amaç ve Kavramları
3- Eğitim Denetimin Kavramları
4- Eğitim Denetimin Amaçları
5- Farklı Denetim Yaklaşımları
6- Eğitim Denetiminin Özel Yönleri
7- Denetim İlkeleri
8- Denetim Teknik ve Metotları
9- Eğitim Denetimi Rolleri
10- Eğitim Denetiminin Sorumlulukları
11- Denetim Türleri
12- Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutları
13- Denetim Uygulamaları
14- Denetim Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Denetimin Amaç ve Kavramlarının neler olduğunu söyler
2- Farklı Denetim Yaklaşımlarını karşılaştırır
3- Eğitim Denetiminin Özel Yönlerini anlatır
4- Eğitim Denetimi Rolleri, Teknik ve Metotlarını açıklar
5- Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutlarını tartışır
6- Denetimde yeni yaklaşımları değerlendirir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 5 25
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 5 5 25
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı BAŞARAN,İbrahim Ethem(2000).Örgütsel Davranış.Ankara:Bilim kitap. EREN, Erol(1998).. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta BasımYay, ÖZKALP Enver ve Çiğdem KIREL. Örgütsel Davranış. İstanbul:Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yay.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar