Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE GÜNCEL PROBLEMLER |
İkinci düzey |
EGB 550 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
turkce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ABDULLAH IŞIKLAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencileri, eğitim denetiminin temelleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Denetimin Amaç ve Kavramları, Eğitim Denetimin Amaçları, Eğitim Denetiminin Özel Yönleri, Eğitim Denetimi Rolleri,Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutları, Denetim Uygulamaları
|
1- |
Giriş
|
2- |
Denetimin Amaç ve Kavramları
|
3- |
Eğitim Denetimin Kavramları
|
4- |
Eğitim Denetimin Amaçları
|
5- |
Farklı Denetim Yaklaşımları
|
6- |
Eğitim Denetiminin Özel Yönleri
|
7- |
Denetim İlkeleri
|
8- |
Denetim Teknik ve Metotları
|
9- |
Eğitim Denetimi Rolleri
|
10- |
Eğitim Denetiminin Sorumlulukları
|
11- |
Denetim Türleri
|
12- |
Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutları
|
13- |
Denetim Uygulamaları
|
14- |
Denetim Uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Denetimin Amaç ve Kavramlarının neler olduğunu söyler
|
2- |
Farklı Denetim Yaklaşımlarını karşılaştırır
|
3- |
Eğitim Denetiminin Özel Yönlerini anlatır
|
4- |
Eğitim Denetimi Rolleri, Teknik ve Metotlarını açıklar
|
5- |
Sınıf Yönetiminin Farklı Boyutlarını tartışır
|
6- |
Denetimde yeni yaklaşımları değerlendirir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
|
|
2- |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
|
|
3- |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
|
|
4- |
Okul liderliğinin temellerini bilme.
|
|
5- |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
|
|
6- |
Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
|
|
7- |
Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
|
|
8- |
Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
10
|
10
|
100
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
5
|
5
|
25
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
BAŞARAN,İbrahim Ethem(2000).Örgütsel Davranış.Ankara:Bilim kitap.
EREN, Erol(1998).. Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta BasımYay,
ÖZKALP Enver ve Çiğdem KIREL. Örgütsel Davranış. İstanbul:Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yay.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|