Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (doktora) > SEMİNER-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER-II Üçüncü düzey HEY408 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, anlatım, tartışma, uygulama
Dersin amacı Araştırma yöntemlerini kavratarak, akademik yazı yazma ve sunma becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı Ulusal ve uluslararası yönergelere göre yazım ve sunum tekniklerinin anlatılması.

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme. Konu seçimi.
2- Seçilen konu kapsamında taranan literatürün incelenmesi
3- Araştırma konu önerisi hazırlama.
4- Hazırlanan araştırma raporlarının teknik açıdan incelenmesi.
5- Hazırlanan araştırma raporlarının teknik açıdan incelenmesi.
6- Hazırlanan araştırma raporlarının teknik açıdan incelenmesi.
7- Hazırlanan araştırma raporlarının teknik açıdan incelenmesi.
8- Ara sınav
9- Sunum hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
10- Hazırlanan dijital sunumların teknik açıdan incelenmesi.
11- Hazırlanan dijital sunumların teknik açıdan incelenmesi.
12- Öğrenci sunumu ve değerlendirme.
13- Öğrenci sunumu ve değerlendirme.
14- Öğrenci sunumu ve değerlendirme.
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yazım ve teknik kurallara uygun araştırma raporu hazırlayabilme.
2- Sunum tekniklerine hâkim olma.
3- Topluluk önünde sunum yapabilme.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3- Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4- Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar • Erciyes Üniversitesi Tez yazım yönergesi • APA 6.0 Yazım Kuralları ve Kaynak Gösterme Biçimleri • TUBİTAK-Etkili Sunumlar için El Kitabı

Ders ile ilgili dosyalar