Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > HAYVANLARDA KLİNİK MUAYENE METOTLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANLARDA KLİNİK MUAYENE METOTLARI Birinci düzey VİH 624 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı BU DERSTE HAYVANLARDA TANIYA YARDIMCI KLİNİK MUAYENE YÖNTEMLERİ VE DEĞERLENDİRMELERİ HAKKINDA BİLGİ VERİLMESİ AMAÇLANMAKTADIR
Dersin tanımı BU DERS HAYVANLARDA TANIYA YARDIMCI KLİNİK MUAYENE YÖNTEMLERİ VE DEĞERLENDİRMELERİ HAKKINDA BİLGİ VEREN BİR DERSTİR.

Dersin içeriği
1- OSKÜLTASYON MUAYENESİ
2- PERKÜSYON MUAYENESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
3- ULTRASONOGRAFİK MUAYENE PRENSİPLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
4- ULTRASONOGRAFİ EŞLİĞİNDE BİYOPSİ TEKNİĞİ
5- ENDOSKOPİK MUAYENE YÖNTEMİ
6- KAN SİTOLOJİK MUAYESİ
7- KAN SİTOLOJİK MUAYESİ
8- VÜCUT SIVILARININ MUAYENESİ VE SİTOLOJİK DEĞERLENDİRME METODLARI
9- SINAV
10- DERİDE KAZINTI İLE MUAYENE
11- BOS ALIMI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
12- EKG İLE KALBİN MUAYENESİ
13- EKO İLE KALBİN MAUENESİ
14- DERİ ALLERJİ TESTLERİ 1
15- DERİ ALLERJİ TESTLERİ 2
16- SINAV
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda tanıya yardımcı klinik muayene yöntemleri ve değerlendirmeleri hakkında bilgi edinir
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 12 2 24
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Turgut K., 2000. Veteriner Klinik Laboratuvar Teşhis, Bahçıvanlar Bs, Konya.

Ders ile ilgili dosyalar