Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstri Mühendisliği (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 İkinci düzey KİM 722 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Kimya Bölümü öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Kimya Bölümü öğretim üyeleri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin ders dönemlerini verimli bir şekilde geçirmelerini sağlamak için seçmiş oldukları alan ile ilgili ders seçimlerine yardımcı olmak ve yapacakları araştırma konusunda bilgi ve deneyimlerini artırmaya yardımcı olmaktır.
Dersin tanımı Öğrencilerin seçmiş oldukları alan ile ilgili dersleri seçmeleri, araştırma alanı ile ilgili literatür taraması yapması ve araştırma konusunda bilgi ve deneyim kazanmasını sağlamaktır.

Dersin içeriği
1- Öğrencilerin ders kayıtları sırasında seçmiş oldukları alana uygun derslerin seçiminde yardımcı olunması
2- Araştırma laboratuvarlarının tanıtılması, laboratuvar kuralları ve laboratuvar güvenliği ile ilgili bilgi verilmesi
3- Araştırma laboratuvarında bulunan cihazların tanıtımının yapılması
4- Öğrencilerin seçmiş oldukları alan ile ilgili uygun bilimsel literatür taramasının uygulamalı olarak gösterilmesi
5- Öğrencilerin ilgilendikleri alan ile ilgili yapılan literatür araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
6- Öğrencilerin ilgilendikleri alan ile ilgili yapılan literatür araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
7- Kuramsal araştırma ve alan araştırması ilişkisinin değerlendirilmesi
8- Öğrencilerin seçmiş oldukları araştırma alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçların yorumlanmasında deneyim kazanmalarına yardımcı olunması
9- Öğrencilerin seçmiş oldukları alana uygun tez konusunun gerektirdiği araştırma metotlarını öğrenmelerine, geliştirmelerine ve uygulamalarına yardımcı olmak
10- Öğrencilerin ders kazanımlarının değerlendirilmesi
11- Öğrencilerin ders kazanımlarının değerlendirilmesi
12- Öğrencilerin doktora tez çalışmalarında gerekli olan araştırma disiplinini kazanmalarının sağlanması
13- Öğrencilerin tez süreci konusunda bilgilendirilmesi
14- Öğrencilerin tez süreci konusunda bilgilendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, seçmiş oldukları araştırma alanı ile ilgili literatür taraması yapmayı öğrenir
2- Öğrenciler, seçmiş oldukları araştırma alanı ile ilgili verileri toplamayı ve sonuçları yorumlamayı öğrenir
3- Öğrenciler, seçmiş oldukları tez konusunun gerektirdiği araştırma metotlarını öğrenme, geliştirme ve uygulama yetisini kazanır
4- Öğrenciler, doktora tez çalışmalarında gerekli olan araştırma disiplinini kazanır
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
2- Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
3- Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
4- Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır. Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
5- Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
6- Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
7- Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
8- Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
9- Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 1 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Üniversitenin abone olduğu bilimsel veri tabanları

Ders ile ilgili dosyalar