Ön koşul dersleri
|
Yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze.
|
Dersin amacı
|
Gelecek nesil ağ kavramlarının ve teknolojilerinin öğretilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Nano ağlar, moleküler ağlar, yeraltı ağları gibi gelecek nesil ağlar anlatılmaktadır.
|
1- |
Gelecek Nesil Ağlara Giriş
|
2- |
Haberleşme ağlarındaki son gelişmeler
|
3- |
Kuantum ağlar
|
4- |
Nano ağlar
|
5- |
Nano sensor ağlar
|
6- |
Moleküler ağlar
|
7- |
Moleküler ağlar
|
8- |
Yeraltı haberleşmesi
|
9- |
Su altı ağları
|
10- |
Uydu Ağları
|
11- |
AdHoc Ağlar
|
12- |
Yeşil ağlar
|
13- |
Proje Sunumları
|
14- |
Proje Sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gelecek nesil ağ teknojilerini açıklayabilme
|
2- |
Farklı tipteki gelecek nesil ağ yapılarını sınıflandırabilme
|
3- |
Gelecek nesil haberleşme ağlar problemlerini tanılama.
|
4- |
Farklı tipteki gelecek nesil ağ yapılarını karşılaştırabilme
|
5- |
Gelecek nesil ağ yapıları için benzetim programlamarını kullanabilme.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
|
|
2- |
Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
|
|
3- |
Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
|
|
4- |
Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
|
|
5- |
Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
|
|
6- |
Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
|
|
7- |
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
|
|
8- |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
|
|
9- |
Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
10
|
30
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
15
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
15
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
193
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Next-Generation Wireless Technologies, Naveen Chilamkurti (Editor), Sherali Zeadally (Editor), Hakima Chaouchi, 2013
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Wireless Mesh Networks, Ian Akyildiz and Xudong Wang, 2009
Wireless Sensor Networks, Ian F. Akyildiz and Mehmet Can Vuran, 2010
Wireless Underground Sensor Networks: Fundamentals of Reliable and Efficient Communication, Zhi Sun, 2012
|
|