Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > GELECEK NESİL HABERLEŞME AĞLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GELECEK NESİL HABERLEŞME AĞLARI İkinci düzey BİM 614 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BİLAL BABAYİĞİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Gelecek nesil ağ kavramlarının ve teknolojilerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Nano ağlar, moleküler ağlar, yeraltı ağları gibi gelecek nesil ağlar anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Gelecek Nesil Ağlara Giriş
2- Haberleşme ağlarındaki son gelişmeler
3- Kuantum ağlar
4- Nano ağlar
5- Nano sensor ağlar
6- Moleküler ağlar
7- Moleküler ağlar
8- Yeraltı haberleşmesi
9- Su altı ağları
10- Uydu Ağları
11- AdHoc Ağlar
12- Yeşil ağlar
13- Proje Sunumları
14- Proje Sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gelecek nesil ağ teknojilerini açıklayabilme
2- Farklı tipteki gelecek nesil ağ yapılarını sınıflandırabilme
3- Gelecek nesil haberleşme ağlar problemlerini tanılama.
4- Farklı tipteki gelecek nesil ağ yapılarını karşılaştırabilme
5- Gelecek nesil ağ yapıları için benzetim programlamarını kullanabilme.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 15 30
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Next-Generation Wireless Technologies, Naveen Chilamkurti (Editor), Sherali Zeadally (Editor), Hakima Chaouchi, 2013
Yardımcı Kaynaklar Wireless Mesh Networks, Ian Akyildiz and Xudong Wang, 2009 Wireless Sensor Networks, Ian F. Akyildiz and Mehmet Can Vuran, 2010 Wireless Underground Sensor Networks: Fundamentals of Reliable and Efficient Communication, Zhi Sun, 2012

Ders ile ilgili dosyalar