Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > TARLA BİTKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARLA BİTKİLERİ Birinci düzey GZM 207 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri .
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Lisans eğitimi alan öğrencilere, “Tarla Tarımının” genel esaslarını ve ilkelerini ortaya koymak, belli başlı tarla bitkilerini (Tahıllar, Yemeklik Tane Baklagiller, Endüstri Bitkileri ve Yem Bitkileri) tanıtmak, yetiştiriciliği esasları öğrenmek, ülkemiz ve dünya ekonomisine katkısını belirtmektir
Dersin tanımı Tarla bitkilerinin tarihçesi, önemi ve bunlardan yararlanma yolları ile üretim pratikleri, bakımları, sorunları ve bunlara çözüm önerilerinin yer aldığı bir derstir

Dersin içeriği
1- Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
2- Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
3- Tahıllar (Serin İklim Tahılları)
4- Tahıllar (Sıcak İklim Tahılları)
5- Tahıllar (Sıcak İklim Tahılları)
6- Endüstri Bitkileri (Pamuk, Patates, Şeker Pancarı)
7- Endüstri Bitkileri (Ayçiçeği, Kolza, Soya ve Tütün)
8- Endüstri Bitkileri (Ayçiçeği, Kolza, Soya ve Tütün)
9- Yemeklik Tane Baklagiller
10- Yemeklik Tane Baklagiller
11- Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
12- Yem Bitkileri (Baklagil Yem Bitkileri)
13- Yem Bitkileri (Buğdaygil Yem Bitkileri)
14- Yem Bitkileri (Buğdaygil Yem Bitkileri)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi başaran öğrenciler “Tarla Tarımının” genel esaslarını ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
2- Tarla tarımının ülke tarımındaki yeri ve önemini öğrenir
3- Tarla bitkilerinin botaniği, ekolojisi, fizyolojisi ve biyokimyasını öğrenir
4- Endüstri bitkileri ve baklagilleri tanır
5- Tahıllar,çayır-mera ve yem bitkilerini öğrenir
6- Tarla bitkileri üretiminin sorunlarını ve çözümlerini tartışır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tarla Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları Yayın No:1588
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar