Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Halk Sağliği Hemşireliği (doktora) > KALİTATİF ARAŞTIRMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KALİTATİF ARAŞTIRMA Üçüncü düzey HSH 615 Seçmeli 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ZELİHA NİLÜFER NAHYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı EDEBİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, kalitatif araştırma yönteminin sosyolojik bir perspektifle değerlendirilmesini ve uygulanmasını amaçlamaktadır. Kalitatif araştırmayı daha iyi anlayabilmek için, sosyal araştırmanın temelleri, gözlem, görüşme, katılarak gözlem ve araştırma etiği tartışılacaktır. Aynı zamanda öğrenciler, uzmanlık alanlarına göre bir araştırma projesi yürüteceklerdir.
Dersin tanımı Bu ders, kalitatif araştırma ve bu araştırmada kullanılan teknikleri güncel teorik tartışmalara göre açıklamaktadır.

Dersin içeriği
1- Nitel Alan Araştırması
2- Metin Analizleri 1
3- Metin Analizleri 2
4- Etnografik Alan Araştırması
5- Araştırma Tasarımı ve Güncel Konular
6- Araştırma Etiği
7- Nitel Araştırma Projesi Hazırlama
8- Araştırma Projesi Önerisi Teslimi
9- Nitel Alan Araştırmasında Gözlem
10- Nitel Alan Araştırmasında Görüşme
11- Katılarak Gözlem
12- Nitel Alan Araştırması Örnekleri
13- Alan Araştırmasını Yazmak
14- Sunum
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Saha araştırmalarda nitel araştırmanın rolünü açıklayabilme
2- Nitel araştırmanın özelliklerini açıklayabilme
3- Nitel bir araştırmanın desenini oluşturabilme
4- Nitel veri toplama tekniklerinin özelliklerini açıklayabilme
5- Bir araştırma tasarlarken ve gerçekleştirirken etik ilkelerine uyabilme
6- Nitel yaklaşımlara dayalı bir araştırma önerisi hazırlayabilme
7- Araştırma alanına ilişkin deneyim kazanabilme
8- Veri toplama ve bu verileri değerlendirmeye ilişkin deneyim edinebilme
9- Nitel araştırmaya ilişkin proje raporu hazırlayabilme
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3- Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4- Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5- Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6- Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Altuntek, S. (2009). ‘Yerli’nin Bakışı – Etnografya: Kuram ve Yöntem. Ankara: Ütopya Yayınevi. - Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide - Niteliksel Yöntem ve Araştırma. İstanbul: Bağlam Yayınları. - Alver, K. (2007). Siteril Hayatlar. Ankara: Hece Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Danış, D., Bayraktar, D. (2010). Irak’tan Irağa: 2003 Sonrası Irak’tan Komşu Ülkelere ve Türkiye’ye Yönelik Göçler. Ortadoğu Stratejik Araştırma Merkezi (ORSAM) yayını, rapor no 21. - Dikeçligil, F.B. (2002). Sosyolojide Metodolojik Farklılaşma ve Metodlar Arası İşbirliği. İçinde Dünyada ve Türkiye’de Farklılaşma, Çatışma ve Bütünleşme. Ankara: Sosyoloji Derneği yayını. - Doğruel, F. (2005). İnsaniyetleri Benzer: Hatay’da Çok Etnili Ortak Yaşam Kültürü. İstanbul: İletişim Yayınevi. - Emerson, R.M., Fretz, R.I., Shaw, L.L. (2008). Bütün Yönleriyle Alan Çalışması Etnografik Alan Notları Yazımı. Çev.A. Erkan Koca. Ankara: Birleşik Yayınevi. - Hart, Kimberly. (2011). Modernliği Dokumak – Bir Batı Anadolu Köyünde Hayat, Aşk, Emek. Çev. Elçin Gen. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları - Mayring,P. (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. Adana: Baki Kitapevi.- Neuman, W.L. (2007). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1- 2. İstanbul: Yayınodası. - Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemler . Ankara: Seçkin Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar