Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİM POLİTİKALARI-II |
İkinci düzey |
EGB 540 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Eğitim Politikaları ile ilgili duyarlılık kazanabilme,
Uluslar arası karşılaştırmalar yaparak bu bilgileri anlamlandırabilme, değerlendirebilme, ulusal eğitim politikalarına katkı sağlayabilme
|
Dersin tanımı
|
Eğitim politikaları ve bu politikaların bireysel, toplumsal etkileri. Eğitim politikaları ve değişim ilişkisi, eğitim politikaları ile ilgili araştırmalar ve strateji geliştirme
|
1- |
Eğitim politikaları ve strateji ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Eğitim sorunları
|
3- |
Eğitimin göstergeleri
|
4- |
Eğitim ve toplumsal değişim ilişkileri
|
5- |
Cumhuriyet dönemi eğitim politikaları
|
6- |
Kalkınma planları
|
7- |
Eğitim politikalarının birey üzerindeki etkileri
|
8- |
Eğitim politikalarının ülkenin demografik özellikleri üzerindeki etkileri
|
9- |
Eğitim politikalarının üretim ve kalkınma üzerindeki etkileri
|
10- |
ABne katılım sürecinde eğitim politikaları
|
11- |
A.B. politikalarının ulusal eğitim politikaları üzerindeki etkileri
|
12- |
Politika analizleri
|
13- |
Eğitimde çağdaş gelişmeler
|
14- |
Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitim politikaları ve strateji geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
|
2- |
Eğitim politikaları ile ilgili eleştirel fikirler üretme ve tartışma.
|
3- |
Eğitim politikaları ile ilgili sorun tanımlama
|
4- |
Uluslar arası düzeyde karşılaştırmalara dayalı olarak ulusal düzeyde değerlendirmeler yapma
|
5- |
Eğitim politikaları ile ilgili stratejik öneriler sunma
|
6- |
Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
|
|
2- |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
|
|
3- |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
|
|
4- |
Okul liderliğinin temellerini bilme.
|
|
5- |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
|
|
6- |
Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
|
|
7- |
Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
|
|
8- |
Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
3
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
3
|
48
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. UNESCO. (2006). Education Policies and Strategies 11 (Building a UNESCO National Education Support Strategy (UNESS) Document: 2008-2013 Guidance Note). Paris: UNESCO.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2. ÖSYM. (2003). Dünyada ve Trükiyede Yüksek Öğretim. Ankara: ÖSYM.
3. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı. (2003). Eğitimde Yansımalar VII. Sivas: Tekışık Eğitim ARGE Vakfı.
4. Tural, K. N. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık.
5. Hesapçıoğlu, M. (2001). Türkiye´de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayıncılık.
6. Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü. (2000). Kız Çocuklarının Mesleki Eğitime ve İstihdama Yönelmeleri. Ankara: T.C. Başbakanlık.
7. Başbakanlık Kadının Sorunları Genel Müdürlüğü. (1999). İşgicü Yetiştirme Kurslarının Kadın İstihdamına Katkısı. Ankara: T.C. Başbakanlık.
8. Adem, M. (1995). Eğitim Politikası. Ankara: Ankara Üniversitesi.
9. Eğitim Ekonomisi (Seçilmiş Yazılar). (1994). (Y. Kavak, & B. Burgaz, Çev.) Ankara: Pegem Yayıncılık.
10. Bucak, B. E. (1993). Türkiyede Eğitim Politikaları ve Siyasi Parti Ödülleri. Ankara: Adım Yayıncılık.
11. Fagerlind, I., & Saha, L. J. (1989). Education and Development. New York: Pergamon Press.
12. Kaya, Y. K. (1989). İnsan Yetiştirme Düzenimize Yeni Bir Bakış (Eğitimde Model Arayışı). Ankara: Bilim Yayınları.
13. Kaya, Y. K. (1984). İnsan Yetiştirme Düzenimiz (Politika Eğitim Kalkınma). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
14. Adem, M. (1981). Eğitim planlaması. Ankara: Sevinç Matbaası.
|
|