Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > EĞİTİM POLİTİKALARI-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM POLİTİKALARI-II İkinci düzey EGB 540 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Eğitim Politikaları ile ilgili duyarlılık kazanabilme, Uluslar arası karşılaştırmalar yaparak bu bilgileri anlamlandırabilme, değerlendirebilme, ulusal eğitim politikalarına katkı sağlayabilme
Dersin tanımı Eğitim politikaları ve bu politikaların bireysel, toplumsal etkileri. Eğitim politikaları ve değişim ilişkisi, eğitim politikaları ile ilgili araştırmalar ve strateji geliştirme

Dersin içeriği
1- Eğitim politikaları ve strateji ile ilgili temel kavramlar
2- Eğitim sorunları
3- Eğitimin göstergeleri
4- Eğitim ve toplumsal değişim ilişkileri
5- Cumhuriyet dönemi eğitim politikaları
6- Kalkınma planları
7- Eğitim politikalarının birey üzerindeki etkileri
8- Eğitim politikalarının ülkenin demografik özellikleri üzerindeki etkileri
9- Eğitim politikalarının üretim ve kalkınma üzerindeki etkileri
10- ABne katılım sürecinde eğitim politikaları
11- A.B. politikalarının ulusal eğitim politikaları üzerindeki etkileri
12- Politika analizleri
13- Eğitimde çağdaş gelişmeler
14- Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim politikaları ve strateji geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
2- Eğitim politikaları ile ilgili eleştirel fikirler üretme ve tartışma.
3- Eğitim politikaları ile ilgili sorun tanımlama
4- Uluslar arası düzeyde karşılaştırmalara dayalı olarak ulusal düzeyde değerlendirmeler yapma
5- Eğitim politikaları ile ilgili stratejik öneriler sunma
6- Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmaları değerlendirme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 1 25 25
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. UNESCO. (2006). Education Policies and Strategies 11 (Building a UNESCO National Education Support Strategy (UNESS) Document: 2008-2013 Guidance Note). Paris: UNESCO.
Yardımcı Kaynaklar 2. ÖSYM. (2003). Dünyada ve Trükiyede Yüksek Öğretim. Ankara: ÖSYM. 3. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı. (2003). Eğitimde Yansımalar VII. Sivas: Tekışık Eğitim ARGE Vakfı. 4. Tural, K. N. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık. 5. Hesapçıoğlu, M. (2001). Türkiye´de Makro Düzeyde İnsan Kaynakları Planlaması. Ankara: Anı Yayıncılık. 6. Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü. (2000). Kız Çocuklarının Mesleki Eğitime ve İstihdama Yönelmeleri. Ankara: T.C. Başbakanlık. 7. Başbakanlık Kadının Sorunları Genel Müdürlüğü. (1999). İşgicü Yetiştirme Kurslarının Kadın İstihdamına Katkısı. Ankara: T.C. Başbakanlık. 8. Adem, M. (1995). Eğitim Politikası. Ankara: Ankara Üniversitesi. 9. Eğitim Ekonomisi (Seçilmiş Yazılar). (1994). (Y. Kavak, & B. Burgaz, Çev.) Ankara: Pegem Yayıncılık. 10. Bucak, B. E. (1993). Türkiyede Eğitim Politikaları ve Siyasi Parti Ödülleri. Ankara: Adım Yayıncılık. 11. Fagerlind, I., & Saha, L. J. (1989). Education and Development. New York: Pergamon Press. 12. Kaya, Y. K. (1989). İnsan Yetiştirme Düzenimize Yeni Bir Bakış (Eğitimde Model Arayışı). Ankara: Bilim Yayınları. 13. Kaya, Y. K. (1984). İnsan Yetiştirme Düzenimiz (Politika Eğitim Kalkınma). Ankara: Hacettepe Üniversitesi. 14. Adem, M. (1981). Eğitim planlaması. Ankara: Sevinç Matbaası.

Ders ile ilgili dosyalar