Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (yüksek Lisans) > İNSEKT-PARAZİTİK NEMATOD ETKİLEŞİMLERİNDE ENDOSİMBİYONTLARIN ROLÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSEKT-PARAZİTİK NEMATOD ETKİLEŞİMLERİNDE ENDOSİMBİYONTLARIN ROLÜ İkinci düzey VPZ 665 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca mezun olmuş öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Abdullah İNCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin veriliş şekli Dersler teorik olacaktır.
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere nematod enfeksiyonlarına karşı gelişen immun yanıtta insekt endosimbiyontlarının rolü hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Böcek-nematod etkileşimlerindeki karmaşıklıkEndosymbiotic bacteria in insects
3- İnsektlerde endosimbiyotik bakteri
4- Paraziter nematodlarda endosimbiyotik bakteri
5- İnsekt endosimbiyontlarının nematod parazitleri ile etkileşimi
6- SINAV
7- Nematod endosimbiyontlarının insekt bağışıklık sistemi üzerindeki etkisi
8- Endosimbiyontların konaklarının evrimine katkısı
9- Mutualizmin moleküler temeli ve patojenite
10- İnsektlerin endosimbiyonların farklı tiplerini ayırt etmesi
11- Endosimbiyotik bakterilerin manüple edilmesi ve pest kontrol stratejileri
12- İnsekt endosimbiyontlarının patojenik mikroorganizmalara karşı koruyucu özelliği
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2- Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3- Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7- Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Grades A, B, C, and D assigned for, respectively, scores greater than or equal to 90, 80, 70, and 60% correct, and the grade F for below 60%. No intermediate grades are given.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar