Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE ENSTRÜMENTAL ANALİZ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE ENSTRÜMENTAL ANALİZ Birinci düzey ÇM 342 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön Koşul yok.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAMDİ MIHÇIOKUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ MIHÇIOKUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, sınıf dersleri haftada 2 saat teorik.
Dersin amacı Çevre Mühendisliğinde kullanılan temel cihazlar ve ölçüm prensipleri hakkında bilgi sahibi olmak. Kirletici tespitinde en uygun prosedürleri geliştirebilme yetisine sahip olmak.
Dersin tanımı Temel aletsel analiz teknikleri ile nitel ve nicel analizleri gerçekleştirebilmek için gerekli teorik bilgiyi kazandırmak için gerekli bir ders.

Dersin içeriği
1- GENEL KAVRAMLAR I (Kalitatif ve Kantitatif Analiz, Kantitatif analizin basamakları)
2- GENEL KAVRAMLAR II (Kimyasal Analizde Hatalar ve Kaynakları, Kimyasal analiz Sonuçlarının Belirtilmesi)
3- ANALİTİK YÖNTEM SEÇİMİ
4- VALİDASYON PARAMETRELERİ
5- DİREK VE BAĞIL ÖLÇÜMLER, BAĞIL ÖLÇÜM TÜRLERİ
6- IŞIN MADDE ETKİLEŞİMİ
7- IŞIN MADDE ETKİLEŞİMİ
8- SPEKTRUM TÜRLERİ
9- Lambert Beer Yasası
10- Temel spektroskopik Cihaz parçaları
11- UV-VIS spektroskopinin çalışma prensibi
12- AAS cihazı çalışma prensibi
13- Infrared spektroskopisi
14- Kromatografik yöntemler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Aletsel, nitel ve nicel analiz kavramlarının iyi bir şekilde anlaşılması.
2- Nicel analizin basamakları ve aletsel analizdeki öneminin kavranması
3- Işın madde etkileşimi ve bu etkileşim sonucunda aletsel analizin geliştirilmesi olgusunun kavranması
4- Elektromanyetik spektrum kavramlarının öğrenilmesi.
5- Temel spektrometrik cihazların işleyişi ve parçalarının kısmen tanınması
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Enstrümantal Analiz İlkeleri - Holler, Skoog, Crouch, ISBN: 9789755560731

Ders ile ilgili dosyalar