Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
LİNEER CEBİR I |
Üçüncü düzey |
MÖP 203 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir ön koşul yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DANYAL SOYBAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DANYAL SOYBAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Matematik yapıları ve operasyonları tanıtmak ve onları uygulayabilme beceresi kazandırmak; vektör, vektör uzayı, matris, matris uzayı, lineer dönüşüm gibi temel kavramlarını kavratabilme;öğrendiği matematiksel bilgiyi kullanabilme ve uygulayabilme becerisini kazandırabilme
|
Dersin tanımı
|
R-2 ve R-3 de vektörler, vektör uzayları, lineer bağımlılık, bağımsdızlık, lineer denklem sistemleri ve çözümleri, baz ve boyut, ve mxn boyutlu matris uzayları, matrislerde toplama ve çarpma, Determinantlar ve özellikleri, minörler ve kofakatörler, bir matrisin tersi, Cramer kuralı.
|
1- |
Temel Kavramlar
|
2- |
R^2 ve R^3 de vektörler,
|
3- |
vektör uzayları
|
4- |
vektör uzayları
|
5- |
lineer bağımlılık, bağımsızlık
|
6- |
lineer denklem sistemleri ve çözümleri
|
7- |
Baz ve boyut kavramları
|
8- |
Baz ve boyut teoremleri
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
mxn boyutlu matris uzayları,
|
11- |
matrislerde işlemler
|
12- |
Determinantlar ve özellikleri
|
13- |
minörler ve kofaktörler
|
14- |
bir matrisin tersi
|
15- |
Cramer kuralı.
|
16- |
Lineer denklem sistemleri
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Diğer derslerden algıladıkları matematiksel düşüncelerini lineer cebirdeki kavramları algılamak için kullanabilir.
|
2- |
lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemlerini anlar ve uygulayabilir
|
3- |
Vektör uzayları ile ilgili temel kayramları anlayabilir ve bu kavramlarla ilgili temel özellikleri ispatları yapabilir
|
4- |
lineer bağımsızlık, baz ve boyut kavramlarını açıklayabilir
|
5- |
Baz ve boyut kavramını açıklayabilir
|
6- |
mxn boyutlu matris uzaylarını algılayabilir ve işlem yapabilir
|
7- |
matris cebirine ilişkin temel kavramları bilir ve matrisler üzerinde tanımlanan temel işlemleri uygulayabilir
|
8- |
Determinantlar ve özelliklerini kullanarak, bir matrisin minörünü ve kofaktörlerini hesaplayabilir.
|
9- |
Bir matrisin tersini bulabilir ve lineer denklem sistemlerini Cramer kuralı ile çözebilir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
83
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lineer Cebir (Ahmet IŞIK)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çözümlü Lineer Cebir(Ahmet IŞIK), Lineer Cebir Ve Çözümlü Lineer Cebir (Fethi Çallıalp), Lineer Cebir(Feyzi BAŞAR), Lineer Algebra(Serge Lang)
|
|