Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ UYGULAMA |
Birinci düzey |
BMU301 |
Zorunlu |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ ÜNLÜKARA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
HALİL KIRNAK,ALİ ÜNLÜKARA,ZEKİ GÖKALP,SİNAN GERÇEK,CEVDET SAĞLAM,SELÇUK EMRE GÖRKEM,ZEYNEL ABİDİN KUŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör.Hasan Ali İRİK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Biyosistem Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin aldığı dersleri ile ilgili pratik bilgilere sahip olması için hem laboratuar çalışmaları hem de teknik geziler yaparak yerinde görmeyi sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Derslerde öğrenilen teorik bilgilerin pratikte gösterilmesidir.
|
1- |
Bir sistemi veya süreci tasarlayabilme; bu süreci ekonomik, çevre, sosyal, etik, iş güvenliği, işçi sağlığı ve imal edilebilirlik ve sürdürülebilirlik çerçevesinde yürütebilmesi
|
2- |
Deney kurma ve yürütme yeteneği ve veri analizi yapabilme yetisi kazandırmak
|
3- |
Disiplinler arası takım çalışmalarına katılabilme yeteneği kazandırılması
|
4- |
Mühendislik tekniğini, bilgisini ve araçlarını problem çözmek için kullanabilme
|
5- |
Tarım bilimleri, biyolojik sistemler ve doğal bilimlerle ilgili bilgi sahibi olunması
|
6- |
Öğrencilerin ilk yıldan itibaren konuları ile ilgili bilgisayar ve bilgi teknolojilerini kullanmaya yönlendirilmesi
|
7- |
VİZE
|
8- |
Öğrencilere, derslerde çeşitli konularda seminerler sundurularak, bilgiye ulaşma, bilgiyi derleme ve bir topluluk önünde sunabilme becerisinin kazandırılması
|
9- |
Tarımsal Yapılar konusunda proje yapabilmek ve uygulamak
|
10- |
Toprak ve su kaynakları konusunda proje yapabilmek ve uygulamak
|
11- |
Tarımda enerji sistemleri konusunda proje yapabilmek ve uygulamak
|
12- |
Tarımda Makine sistemleri konusunda proje yapabilmek ve uygulamak
|
13- |
TEKNİK GEZİ
|
14- |
FİNAL
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel Mühendislik derslerini alması
|
2- |
Bir sistemi veya süreci tasarlayabilme; bu süreci ekonomik, çevre, sosyal, etik, iş güvenliği, işçi sağlığı ve imal edilebilirlik ve sürdürülebilirlik çerçevesinde yürütebilmesi
|
3- |
Deney kurma ve yürütme yeteneği ve veri analizi yapabilme yetisi kazandırmak
|
4- |
Öğrencilere, derslerde çeşitli konularda seminerler sundurularak, bilgiye ulaşma, bilgiyi derleme ve bir topluluk önünde sunabilme becerisinin kazandırılması
|
5- |
Mühendislik tekniğini, bilgisini ve araçlarını problem çözmek için kullanabilme
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
6
|
3
|
18
|
Arazi çalışması
|
8
|
3
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
109
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hocaların hazırladığı notlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|