Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZİK II |
Birinci düzey |
FİZ 118 |
|
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GÖKHAN KOÇAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Mühendislik öğrencilerine Elektrik ve Manyetizma ile ilgili fiziksel prensipleri öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Mühendisler için temel fizik kanunlarının teorik olarak uygulamasının sağlanması. Bir temel bilim olan fiziğin temel prensiplerinin mühendislik öğrencilerine verilmesi.
|
1- |
Noktasal elektrik yükleri, özellikleri ve Coulomb kuvveti.
|
2- |
Noktasal yüklerin elektrik alanı ve yüklü parçacıkların elektrik alandaki hareketleri, problem çözümleri.
|
3- |
Sürekli yüklerin elektrik alanı, elektrik alan çizgileri, problem çözümleri.
|
4- |
Elektrik akısı ve Gauss kanunu, yalıtkan ve iletkenlerde Gauss kanununun uygulamaları.
|
5- |
Elektrik akısı ve Gauss kanunu, yalıtkan ve iletkenlerde Gauss kanununun uygulamaları.
|
6- |
Potansiyel fark ve elektriksel potansiyel, noktasal ve sürekli yüklerin elektrik potansiyelleri ve problem çözümleri.
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Yüklü iletkenlerin elektriksel potansiyelleri ve problem çözümleri.
|
9- |
Sığa ve dielektrikler, kondansatörler, kondansatör devreleri, kondansatörlerin dolması ve boşalması, kondansatörlerde depo edilen enerji.
|
10- |
Dielektrik kondansatörler ve depo edilen enerji, problem çözümleri.
|
11- |
Akım ve direnç, Ohm yasası ve uygulamaları, direnç ve sıcaklık, problem çözümleri.
|
12- |
Doğru akım devreleri, elektromotor kuvvet, karışık devre analizleri,
|
13- |
Kirchhoff yasaları ve uygulamaları, problem çözümleri.
|
14- |
RC devreleri, kondansatörlerin dolması ve boşalması, elektrik ölçen aygıtlar, Manyetik alan, manyetik alan kaynakları. Amper yasası
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
|
1- |
Doğada var olan temel elektrik yasalarını öğrenme
|
2- |
Elektriksel potansiyel ve enerji kavramlarını öğrenmek
|
3- |
Kondansatörler ve Dielektrikler hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Akım, Direnç ve Ohm yasasını kavramak
|
5- |
Doğru Akım Devre Analizi yapmak
|
6- |
Magnetik Alan, magnetik kuvveti tanımlamak
|
7- |
Elektromagnetik İndüksiyon ve Faraday yasasını öğrenmek
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
|
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
|
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
|
|
7- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
|
|
9- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
|
|
10- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
|
|
12- |
Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
|
|
13- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
|
|
14- |
Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
|
|
15- |
Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fen ve Mühendislik için Fizik, Raymond A. Serway, Robert J Beichner, Cilt II, Palme Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Young ve Freedman Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği, Cilt II, 12.Baskı, Pearson Education yayıncılık
|
|