Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uzay Mühendisliği > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Birinci düzey KİM 811 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Çalıştığı alandaki anabilime ait temel dersleri almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Kimya Bölümünde görevli tüm öğretim üyeleri(Prof., Doç., Y.Doç)
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Kimya Bölümünde görevli olan tüm araştırma görevlileri
Dersin veriliş şekli laboratuvarda inceleme
Dersin amacı Tez çalışmasında karşılaşılan problemleri çözmek ve pratik yollar ileri sürmektir.
Dersin tanımı Tez konusu ile ilgili yöntemleri araştıran ve bilginin veya bilginin eleştirilmesine katkıda bulunan derinlemesine bir araştırmadır. Genellikle, soruşturulacak veya çözülecek bir probleme ait konuyla ilgili mevcut literatür taraması ile başlar. Master öğrencisi daha sonra, eğer varsa, diğer çalışma sonuçlarıyla karşılaştırma yapar. Derin bir analizi konunun ileri incelemesi için öneriler ile sonuçlandırılır.

Dersin içeriği
1- Lisansüstü Öğrenciler Tez için aşağıdaki prosedürlere uymak zorundadırlar: • Çalışmak istediğiniz genel bir konu alanını seçin ve bunu danışmanınızla birlikte kararlaştırın.
2- • Danışmanınızla birlikte yazılı tez önerisinin geliştirilmesi ve konunun bölüm başkanlığı ile paylaşılması. Tez önerisi içerisinde yer alan konu başlıklarının araştırılması ve araştırmaya konu olan soruların ve çözümlerinin maddeler halinde sıralanması.
3- • Konuyla ilgili mevcut literatürlerin araştırması.
4- • Önerilen çalışma metodolojisinin veya problem çözümündeki yaklaşımların tanımlanması.
5- • Ön veri kaynaklarının değerlendirilmesi.
6- • Tezin tamamlanması için gereken görevlerin ve programların kontrol edilmesi.
7- • Önerilen sonuç formunun tanımlanması.
8- • Tez önerisi tamamlandığında, jüri üyelerinin kurulması ve tezin ciltlenmemiş halinin bu jüri üyeleri tarafından kontrol edilerek tezin savunulabilir halde olduğunun onaylanması.
9- • Tez önerisi jüri üyeleri huzurunda savunulup kabul edildikten sonra tezlerden 10 adet olarak jüri üyelerinin adları yazılı onaylanmış kabul yazısıyla ciltlenmiş tezlerin bölüm başkanlığı üzerinden E.Ü.Fen Bilimleri Enstitü Müdürlüğüne teslim edilmesi.
10- • Enstitüde on-line olarak beyan edilen tüm prosedürler yerine getirilerek Yüksek Lisans Tezi’nin tamamlanması.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez başlığına uygun olarak;
2- Verilerin analizi,
3- Araştırmasının bulguları ve sonuçları
4- Konunun ileri incelemesi için öneriler ile sonuçlandırılır
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 26 5 130
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 3 90
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 10 6 60
Laboratuvar 30 6 180
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 10 100
Toplam iş yükü     619
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Yöntemleri Niyazi Karasar
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Robert A. Day, Barbara Gastel

Ders ile ilgili dosyalar