Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ II Birinci düzey EM 220 Zorunlu 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör Dr. Öğr. Üyesi İLKER DALKIRAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi İLKER DALKIRAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Her bir konu ile ilgili teorik bilgiler detaylı bir şekilde verilmekte ayrıca öğrencilere ödev çalışmaları da verilmektedir.
Dersin amacı Laplace Dönüşümünün ve Ters Laplace Dönüşümünün analaşılması;Laplace Dönüşümünün uygulamalarının analiz edilmesi;Kompleks analiz;Ters Laplace Dönüşümüne Yönelik Matematiksel Yaklaşımların ve karmaşık sayıların anlaşılması.
Dersin tanımı Laplace Dönüşümü, Ters Laplace Dönüşümü, Kompleks analiz.

Dersin içeriği
1- Laplace Dönüşümü
2- Laplace Dönüşümü
3- Ters-Laplace Dönüşümü
4- Ters-Laplace Dönüşümü
5- Ters-Laplace Dönüşümü
6- Laplace Dönüşümünün Diferansiyel Denklemlere Uygulanması
7- Laplace Dönüşümünün Elektrik Devre Analizine Uygulanması
8- ARA SINAV
9- Kompleks Analiz ve Kompleks İntegral Hesabı
10- Kompleks Analiz ve Kompleks İntegral Hesabı
11- Cauchy-Riemann Denklemleri, Harmonik Fonksiyonlar,Kompleks İntegral Hesabı
12- Eğrisel İntegral
13- Cauchy İntegral Hesabı
14- Rezidü Teoremi
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik problemlerinin çözümüne yönelik farklı matematiksel yaklaşımların anlaşılması.
2- Sürekli zaman devre ve sistem analizinin anlaşılması.
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A. Ganesh, G. Balasubramanian, Engineerinh Mathematics-2, New Age İnternational Publishers,2009.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar