Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > ÇEVRE VE ENERJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE VE ENERJİ Birinci düzey ÇM 229 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM UYANIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ İBRAHİM UYANIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Enerji kavramının Çevre Mühendisliğindeki uygulamalarını ve global ölçekteki çevresel sorunların enerji açısından simbiyotik çözüm yollarının kavranması.
Dersin tanımı Çevre Mühendisliğinin enerji ile alakalı alanları hakkında çözümler öğretilmektedir.

Dersin içeriği
1- Giriş - Çevre ve Enerji
2- Sürdürülebilir enerji kavramı.
3- Çevresel enerji kaynakları.
4- Yenilenebilir enerji.
5- Güneş enerjisi.
6- Rüzgar enerjisi.
7- Jeotermal enerji.
8- Hidrolik enerji.
9- Biyoenerji.
10- Biyogaz.
11- Hava kirliliği ve enerji.
12- Arıtma tesisleri ve enerji.
13- Depolama tesisleri ve enerji.
14- Yakma ve biyogaz tesisleri ve enerji.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre ve enerji kavramları bağdaştırılır.
2- Sürdürülebilirliğin çevre ve enerji ile ilişkisi kavranır.
3- Çevresel enerji kaynakları bilinir.
4- Yenilenebilir enerji kaynakları kavranır.
5- Güneş enerjisi ve çevre kavramı öğrenilir.
6- Rüzgar enerjisi ve çevre kavramı öğrenilir.
7- Jeotermal ve çevre kavramı öğrenilir.
8- Hidrolik enerji ve çevre kavramı öğrenilir.
9- Çevre mühendisliği ve çevre ilişkisi örnek çalışmalarla ele alınarak değerlendirilir.
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 40 40
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kocaeren, AA, Çevre ve Enerji, Nobel Akademik Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Dincer, I., & Rosen, M. A. (2012). Exergy: energy, environment and sustainable development. Newnes.

Ders ile ilgili dosyalar