Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SÖZLÜ TARİH ARAŞTIRMALARI |
Birinci düzey |
MİM S113 |
Seçmeli |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FİLİZ SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FİLİZ SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FİLİZ SÖNMEZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı ve öğrenci sunumları
|
Dersin amacı
|
Sözlü Tarih Yöntemini öğretmek ve mimari çalışmalarda kullanılmasını sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Sözlü Tarih Yöntemi hakkında bilgiler verdikten sonra öğrencilerin seçeceği mimari konularla alan çalışması yaparak yöntemin uygulamalarla öğrenilmesini sağlamak.
|
1- |
Dersin işlenişi hakkında bilgi vermek.
|
2- |
Sözlü Tarih Nedir?
|
3- |
Sözlü Tarih Yönteminin Türkiye''''''''deki tarihsel gelişimi
|
4- |
Sözlü Tarih Yönteminin dünyadaki tarihsel gelişimi
|
5- |
Sözlü Tarih ve Türkiye''''deki uygulama alanları
|
6- |
Sözlü Tarih Yönteminin potansiyeli nedir?
|
7- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -1)
|
8- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -2)
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -3)
|
11- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -4)
|
12- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -5)
|
13- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -6)
|
14- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -7)
|
15- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -8)
|
16- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -9)
|
17- |
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları-(Kayseri Cumhuriyet Döneminde inşa edilen yapılarla ilgili sözlü tarh görüşmeleri -10)
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sözlü Tarih Yöntemi hakkında bilgi edinir.
|
2- |
Dersin içeriğinde seçilen yakın dönem yapılarını sözlü tarih yöntemini kullanarak anlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
3- |
Dersin içeriğinde seçilen yakın dönem yapılarını kullananlar ile sözlü tarih yöntemini kullanarak röportaj yapma tekniklerini öğrenir.
|
4- |
Dersin içeriğinde konu edinen Cumhuriyet dönemi mimarlığının öne çıkan yapıtlarını tanıyarak değerlendirme becerisi kazanır.
|
5- |
Sözlü Tarih yöntemi ile yazılı tarihi karşılaştırma yapma yetisi kazanır.
|
6- |
Yakın geçmişi sözlü, yazılı ve görsel malzeme üzerinden değerlendirme becerisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
9
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
77
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Thompson, Paul. The Voice of the Past: Oral History. New York: Oxford University Press, 1978.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Bartis, Peter. Folklife and Fieldwork: A Layman''s Introduction to Field Techniques. Washington, DC: Library of Congress, 1990.
• Baum, Willa K. Oral History for the Local Historical Society. Nashville: American Association for State and Local History, 1987.
• -----. Transcribing and Editing Oral History. Nashville: American Association for State and Local History, 1991.
• Brecher, Jeremy. History From Below: How to Uncover and Tell the Story of Your Community, Association, or Union. New Haven: Advocate Press/Commonwork Pamphlets, 1988.
• Buckendorf, Madeline, and Laurie Mercier. Using Oral History in Community History Projects. Pamphlet Series #4. Albuqueque: Oral History Association, 1992.
• Dunaway, David K., and Willa K. Baum, eds. Oral History: An Interdisciplinary Anthology. Nashville: American Association for State and Local History, 1984.
• Gluck, Sherna Berger, and Daphne Patai, eds. Women''s Words: The Feminist Practice of Oral History. New York: Routledge, 1991.
• Ives, Edward D. The Tape-Recorded Interview: A Manual for Field Workers in Folklore and Oral History. Knoxville: University of Tennessee Press, 1980.
• Jackson, Bruce. Fieldwork. Urbana: University of Illinois Press, 1987.
• Neuenschwander, John. Oral History and the Law. Pamphlet Series #1. Albuqueque: Oral History Association, 1993.
|
|