Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (doktora) > KATEGORİK VERİ ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATEGORİK VERİ ANALİZİ Üçüncü düzey BİS 607 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DİNÇER GÖKSÜLÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Anlatım ve Tartışma, Ders içinde uygulamalar
Dersin amacı Bu ders kategorik ve sayma türünden kesikli değişkenler için kullanılan istatistiksel yöntemleri teorik ve uygulamalı olarak aktarmayı amaçlar. Kategorik yanıt değişkenleri için regresyon modelleri, kategorik değişkenler arası ilişki ve risk ölçüleri, hipotez testleri gibi konular üzerinde durur.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Kategorik veri analizine giriş, temel kavramlar
2- Kesikli olasılık dağılımları, olabilirlik fonksiyonu ve parametre kestirimleri
3- Kontenjans tabloları (çarpaz tablo), olasılık dağılımları
4- Kontenjans tablolarında çıkarımsal analizler, hipotez testleri, bağımsızlık ve homojenlik
5- Sıralı kategorik değişkenler için bağımsızlık/homojenlik testleri
6- İlişki/Risk ölçüleri (kestirim, hipotez testleri, güven aralıkları)
7- ARA SINAV I
8- Lojistik regresyon – I (model parametre kestirimi, hipotez testleri, odds oranı)
9- Lojistik regresyon – II (model uyumu, performans ölçüleri)
10- Çok kategorili lojistik regresyon
11- ARA SINAV II
12- Log-doğrusal modeller – 1
13- Log-doğrusal modeller – 2 Eşleştirilmiş çiftler (matched pairs) için modeller
14- Diğer konular (GEE, GLMs, vb. modeller hakkında kısa değerlendirmeler)
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kategorik değişkenler için uygun tanımlayıcı analizleri uygulayabilir.
2- Kategorik değişkenler arası ilişkileri modelleyebilir, istatistiksel anlamlılıklarını test edebilir ve yorumlayabilir.
3- Kategorik veri analizi için gerekli teorik altyapıya ve bilgi düzeyine sahip olur.
4- Kategorik değişkenlerde kullanılan olasılık dağılımlarına hakim olur.
5- Kategorik verilerin analizinde kullanılan ileri modelleme teknikleri hakkında fikir sahibi olur.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 12 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     180
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 35
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 15
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eğitmen Notları ve [2] numaralı yardımcı kaynak.
Yardımcı Kaynaklar [1] Agresti, A. An Introduction to Categorical Data Analysis. 2nd ed. New York, Wiley, 2007. [2] Agresti, A. Categorical Data Analysis, 2nd ed. New York, Wiley, 2002. [3] Aitkin, M., Anderson, D., Francis, B., and Hinde, J. Statistical Modelling in GLIM. Oxford Science Publications. Oxford: Clarendon Press, 1989. [4] Agresti, A. Analysis of Ordinal Categorical Data. 2nd ed. New York, Wiley, 2010.

Ders ile ilgili dosyalar