Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Birinci düzey SÖP 401 Zorunlu 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri OKUL DENEYİMİ DERSİNDEN BAŞARILI OLMAK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERGÜN ÖZTÜRK DOÇ. DR. KASIM KARAMAN YRD. DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER YRD. DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ YRD. DOÇ. DR. NEŞET MUTLU ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ AYDIN ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmenlik uygulaması dersi okul uygulamaları kapsamında gerçekleştirilmekte olup öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitim süresince edindikleri bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalarına ve değerlendirmelerine olanak sağlamayı, öğretmenlik mesleğine ilişkin temel ve alana özel becerileri geliştirmelerini desteklemeyi hedeflemektedir.
Dersin tanımı Öğretmenlik uygulaması öğretmen adayının öğretim uygulamalarını gözlemleme, öğrencilerle bireysel olarak ve küçük gruplar halinde çalışma ve kısa süreli öğretmenlik deneyimleri kazanmalarına olanak sağlayan derstir.

Dersin içeriği
1- Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
2- a. Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü) (EK-1)
3- a. Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü) (EK-1)
4- a. Derslerin gözlemlenmesi (Genel) (EK-4) b. Şube Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-5)
5- a. Öğretim yöntem ve teknikleri açısından derslerin gözlemlenmesi (EK-6) b. Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama (EK-7)
6- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Soru sorma, yönerge verme ve açıklama yapma açısından derslerin gözlemlenmesi (EK-14)
7- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü açısından derslerin gözlemlenmesi (EK-15)
8- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Derslerde kullanılan ders kitaplarının değerlendirilmesi (EK-16)
9- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Öğretimi bireyselleştirme ve farklılaştırma açısından derslerin gözlemlenmesi (EK-17)
10- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama (EK-18)
11- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
12- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13) b. e-Okul uygulamaları (öğrenci devamsızlık defteri, öğretmen ders defteri, öğrenci nakil gönderme, öğrenci nakil kabul etme, öğretmenler kurulu karar defteri, öğrenci karnesi….) ile ilgili okul yöneticilerinden elektronik ortamda uygulamalı olarak bilgi alma ve rapor hazırlama (EK-19)
13- a. Uygulama* + Öz değerlendirme (EK-12) + Akran Değerlendirme (EK-13)
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretmen adayı, öğretim programında belirtilen kazanımlara göre ders planı hazırlar.
2- İhtiyaçlar doğrultusunda dersin işlenişine göre ders planında değişiklikler/ düzenlemeler yapar.
3- Dersin konusu ve kazanımları ile ilgili temel kavramları bilir ve bunları uygun şekilde kullanır.
4- Hedef kitlenin özelliklerini dikkate alarak farklı öğretim yöntemleri, teknikleri ve stratejilerini uygun şekilde dersinde kullanır.
5- Öğretim araç-gereç ve materyallerini dersin hedefleri doğrultusunda ve sınıf düzeyine uygun şekilde kullanır.
6- Ders öncesi öğrenme ortamını düzenler (ders materyallerinin hazırlanması, sınıf, tahta, öğrenci hazırlıkları, kişisel hazırlıklar vs.).
7- Derse başlamadan önce öğrenciyi motive eder ve ders süresince bu motivasyonu yüksek tutar.
8- Etkili iletişim yöntemlerini bilir ve öğrenci ile etkili iletişim kurar.
9- Öğrenci katılımını arttıracak etkinlikler planlar.
10- 1Sınıf yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları bilir ve sınıfı etkili bir şekilde yönetir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 14 84
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 15 1 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 2 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 7 28
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 3 9 27
Toplam iş yükü     239
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 12 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi Yiğit, N. vd. (2009). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Celepler matbaacılık, Trabzon
Yardımcı Kaynaklar Kıroğlu,K.2006;İlköğretim Programları,Pegem Yayıncılık,ISBN 9919-919-05-5,Ankara

Ders ile ilgili dosyalar