Giriş | English

Doktora > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali(sanatta Yeterlik) > ATÖLYE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATÖLYE II Üçüncü düzey RES602 Zorunlu 2 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. AYGÜL AYKUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Teorik/sunum/tartışma/uygulama
Dersin amacı Bu dersin sonunda bütün öğrenciler edindikleri bilgileri sentezleyerek kişisel artistik becerilerini ortaya koyan farklı disiplinleri bir arada kullandığı çağdaş ve özgün çalışmalar üretebilmeli; bunun yanında ilgili konuda yazılı ve söylem olarak kendini ve işini ifade edebilmelidir.
Dersin tanımı Öğrencilerin kendi ifade dillerini kullanarak özgün ve çağdaş çalışmalar üretmelerinin, yaratıcı süreçleri ve ortaya koydukları eser hakkında tartışabilmelerinin teşvik edildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Çağdaş sanatta yeni anlatım biçimleri; yeni teknik, materyal ve yöntemler; farklı sanat formları; günümüz uygulamalarındaki yeni tema ve üslup yaklaşımlarının tanıtılması;
2- Farklı disiplinleri bir araya getiren uygulamalar ve sanatçıların incelenmesi
3- Çalışmalar üzerinde tartışma
4- Çalışmalar üzerinde tartışma
5- Çalışmalar üzerinde tartışma
6- Çalışmalar üzerinde tartışma
7- Çalışmalar üzerinde tartışma; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
8- Vize değerlendirme
9- Çalışmalar üzerinde tartışma
10- Çalışmalar üzerinde tartışma
11- Çalışmalar üzerinde tartışma
12- Çalışmalar üzerinde tartışma
13- Çalışmalar üzerinde tartışma
14- Çalışmalar üzerinde tartışma
15- Dönem boyunca yapılan çalışmaların kritiği; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
16- Sergi ve Final Değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
2- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
3- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
4- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
5- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
6- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
7- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12- Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13- Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14- Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 8 48
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 8 0
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 8 64
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 9 45
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     298
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı internet- kütüphane
Yardımcı Kaynaklar internet- kütüphane

Ders ile ilgili dosyalar