Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Eczacilik Farmakoloji(doktora) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Üçüncü düzey ECF 851 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ders dönemindeki tüm derslerden başarılı olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MÜKERREM BETÜL AYCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜKERREM BETÜL AYCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Dersler teorik olarak işlenmekte olup soru cevap tekniği ile tekrar yapılmaktadır.
Dersin amacı Tez dönemi ve sonrasında farmakoloji ile ilgili araştırmaların nasıl yapılacağı ve karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretebilme yeteneğinin kazandırılması hedeflenmekle beraber tez ile ilgili eksikliklerin giderilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Tez dönemindeki öğrencilerle beraber bireysel veya grup halinde işlenen tez ve bilimsel konular hakkında bilgilerin aktarıldığı derstir.

Dersin içeriği
1- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
2- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
3- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
4- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
5- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
6- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
7- Araştırma konusu seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
8- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
9- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
10- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
11- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
12- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
13- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
14- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Proje yazma tekniklerinin kazandırılması
2- Deneysel araştırmalarda karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretebilme yeteneğinin kazandırılması
3- Deney tasarımı yapabilme yeteneğinin kazandırılması
4- Deney sonuçlarını yorumlayabilme yeteneğinin kazandırılması
5- Deney sonuçlarını hesaplayabilme yeteneğinin kazandırılması
6- Tez yazma yeteneğinin kazandırılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2- Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3- Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5- Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6- Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7- Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8- Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9- Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11- Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12- Bilimsel sunu yapma
13- Bilimsel yayın yazma
14- Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15- Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16- İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma.
17- Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18- İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19- Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel literatür taraması
Yardımcı Kaynaklar Kütüphane taraması

Ders ile ilgili dosyalar