Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA OĞUZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa OĞUZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
Türkiye Cumhuriyeti''nin kuruluşu ile devletin yeniden yapılanması ile resmi ve sivil kurumların ortaya çıkışı, işletişi ve Osmanlı Devleti ile sürekliliğinin öğrencilere kazandırılması.
|
Dersin tanımı
|
Türkiye Cumhuriyeti kurumlarının tarihi sürekliliği ve dönüşümü.
|
1- |
Kurumlar tarihi nedir? Kurumların ortaya çıkışı ve gelişimleri nasıl olmuştur?
|
2- |
Türkiye Cumhuriyeti''nin kuran Büyük Millet Meclisi''nin Osmanlı''daki yapısı ve Millet Meclisinin özellikleri
|
3- |
Türkiye Cumhuriyeti''nin kuran Büyük Millet Meclisi''nin Osmanlı''daki yapısı ve Millet Meclisinin özellikleri
|
4- |
Anayasa kavramı, Kanun-i Esasi, 1921 ve 1924 Anayasalarının özellikleri
|
5- |
Divan-ı Hümayundan başlayarak Osmanlı''da kurulan hükümetler ve Birinci Meclis''te kurulan hükümetler ve programları
|
6- |
Bürokrasinin tarihi gelişimi ve Cumhuriyet dönemi bürokrasisi
|
7- |
Türk ordusunun tarihi gelimi ve Cumhuriyet döneminde Türk Silahlı Kuvvetleri
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Kara Kuvvetleri Komutanlığı''nın kurumsal tarihi
|
10- |
Deniz Kuvvetleri Komutanlığı''nın kurumsal tarihi
|
11- |
Hava Kuvvetleri Komutanlığı''nın kurumsal tarihi
|
12- |
Cumhuriyet Dönemi eğitim kurumları
|
13- |
Cumhuriyet Dönemi eğitim kurumları
|
14- |
Yarıyıl derslerinin genel tekrarı ve değerlendirme
|
15- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler kurumlar tarihini ve gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Öğrenciler Türkiye Cumhuriyeti''nin kurumlarının Osmanlı ve Türk tarihinin devamı olduğu hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Bibliyografik bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi kullanma becerileri edinir.
|
4- |
Kurumlar tarihinin konularıyla ilgili bilimsel çalışmalar yapma yöntemini öğrenmiş olur.
|
5- |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma becerileri edinir.
|
6- |
Bu disiplinle ilgili yeterli bilgiyi öğrenip saha çalışmaları için gerekli olan araştırma yöntem ve tekniklerine sahip olur.
|
7- |
Tarih ve tarih araştırmalarıyla ilgili önerilerini çeşitli kurumlarla paylaşabilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
|
|
4- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
|
|
10- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
|
|
13- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
|
|
16- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
|
|
17- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
18- |
Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, C.1-15, İletişim Yayınları, İstanbul 1983.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, C. 1-5, Bilgi Yayınevi, İstanbul 1991; İhsan Güneş, Birinci TBMM''''nin Düşünce Yapısı (1920-1923), İş Bankası Yayınları, İstanbul 1997; İhsan Güneş, Meşrutiyet''''ten Cumhuriyet''''e Hükümetler Programları ve Meclisteki Yankıları (1908-1923), İş Bankası Yayınları, İstanbul 2012; Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri (1789-1980), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2014; Sina Akşin (ed.), Türkiye Tarihi 4 Çağdaş Türkiye 1908-1980, Cem Yayınevi, İstanbul 1997; TDV İslam Ansiklopedisi''nin ilgili maddeleri.
|
|