Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > ORTA TÜRKÇE METİN İNCELEMELERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTA TÜRKÇE METİN İNCELEMELERİ I Üçüncü düzey TDE 697 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli teorik
Dersin amacı Orta Türkçe dönemine ait metinleri çözümlemek
Dersin tanımı Orta Türkçe dönemine ait Arap harfli metinleri okumak, anlamak ve çözümlemek

Dersin içeriği
1- Tarihî metinlerin incelenmesinde uygulanacak yöntem
2- Orta Türkçenin dönemleri ve eserleri
3- Karahanlı Türkçesinin dil özellikleri
4- Kutadgu Bilig’den seçilmiş metinlerin incelenmesi
5- Kutadgu Bilig’den seçilmiş metinlerin incelenmesi
6- Kutadgu Bilig’den seçilmiş metinlerin incelenmesi
7- Kutadgu Bilig’den seçilmiş metinlerin incelenmesi
8- Ara Sınav
9- Atebetü’l-hakayık’tan seçilmiş metinlerin incelenmesi
10- Atebetü’l-hakayık’tan seçilmiş metinlerin incelenmesi
11- Divanü Lugati’t-Türk’ten seçilmiş metinlerin incelenmesi
12- Divanü Lugati’t-Türk’ten seçilmiş metinlerin incelenmesi
13- Divanü Lugati’t-Türk’ten seçilmiş metinlerin incelenmesi
14- Divanü Lugati’t-Türk’ten seçilmiş metinlerin incelenmesi
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Orta Türkçe metinleri okumayı öğrenmek
2- Metinleri transkribe etmeyi öğrenmek
3- Metinleri anlamayı öğrenmek
4- Metinlerin gramerini öğrenmek
5- Orta Türkçe dönemi hakkında bilgi sahibi olmak
6- Orta Türkçe eserlerini tanımak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Reşit Rahmeti Arat, Kutadgu Bilig (3 cilt) Ahmet Bican Ercilasun Kutadgu Bilig Grameri -Fiil Reşit Rahmeti Arat, Atebetü'l-Hakayık
Yardımcı Kaynaklar Necmettin Hacıeminoğlu, Karahanlı Türkçesi Grameri

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  yok