Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > ORTA TÜRKÇE METİN İNCELEMELERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTA TÜRKÇE METİN İNCELEMELERİ I İkinci düzey TDE 697 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli teorik
Dersin amacı Orta Türkçe dönemine ait metinleri çözümlemek
Dersin tanımı Orta Türkçe dönemine ait Arap harfli metinleri okumak, anlamak ve çözümlemek

Dersin içeriği
1- Tarihî metinlerin incelenmesinde uygulanacak yöntem
2- Orta Türkçenin dönemleri ve eserleri
3- Karahanlı Türkçesinin dil özellikleri
4- Kutadgu Bilig’den seçilmiş metinlerin incelenmesi
5- Kutadgu Bilig’den seçilmiş metinlerin incelenmesi
6- Kutadgu Bilig’den seçilmiş metinlerin incelenmesi
7- Kutadgu Bilig’den seçilmiş metinlerin incelenmesi
8- Ara Sınav
9- Atebetü’l-hakayık’tan seçilmiş metinlerin incelenmesi
10- Atebetü’l-hakayık’tan seçilmiş metinlerin incelenmesi
11- Divanü Lugati’t-Türk’ten seçilmiş metinlerin incelenmesi
12- Divanü Lugati’t-Türk’ten seçilmiş metinlerin incelenmesi
13- Divanü Lugati’t-Türk’ten seçilmiş metinlerin incelenmesi
14- Divanü Lugati’t-Türk’ten seçilmiş metinlerin incelenmesi
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Orta Türkçe metinleri okumayı öğrenmek
2- Metinleri transkribe etmeyi öğrenmek
3- Metinleri anlamayı öğrenmek
4- Metinlerin gramerini öğrenmek
5- Orta Türkçe dönemi hakkında bilgi sahibi olmak
6- Orta Türkçe eserlerini tanımak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Reşit Rahmeti Arat, Kutadgu Bilig (3 cilt) Ahmet Bican Ercilasun Kutadgu Bilig Grameri -Fiil Reşit Rahmeti Arat, Atebetü'l-Hakayık
Yardımcı Kaynaklar Necmettin Hacıeminoğlu, Karahanlı Türkçesi Grameri

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  yok