Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > VİRÜSLERİN SINIFLANDIRILMASI VE İDENTİFİKASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİRÜSLERİN SINIFLANDIRILMASI VE İDENTİFİKASYONU Üçüncü düzey MİK 515 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yard.Doç. Dr. Nurettin ÇANAKOĞLU
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Virüslerin genel yapısı, sınıflandırma kriterleri ve virüs identifikasyon yöntemleri hakkında bilgiler vermektir.
Dersin tanımı Virüslerin genel yapısı, sınıflandırma kriterleri ve virüs identifikasyon yöntemleri hakkında bilgiler veren yüksek lisans dersidir.

Dersin içeriği
1- Virusların genel karakterleri
2- Virusların genel karakterleri
3- Virusların sınıflandırma metodları
4- Virusların sınıflandırma metodları
5- DNA virusları
6- DNA virusları
7- DNA virusları
8- RNA virusları
9- RNA virusları
10- RNA virusları
11- Virus-konakçı ilişkileri
12- Virus-konakçı ilişkileri
13- Virus-konakçı ilişkileri
14- Virus-konakçı ilişkileri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Virusların yapısı hakkında bilgi sahibi olmak, virus-konakçı ilişkilerini anlamak
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Medikal Viroloji – Prof. Dr. M. Ziya DOYMAZ
Yardımcı Kaynaklar Field’s Virology- David M. Knipe - Lippincott

Ders ile ilgili dosyalar