Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GRAFİK TASARIM PROJE |
Birinci düzey |
GRF302 |
Zorunlu |
6 |
9.00 |
9.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
TEMEL TASAIM - I
TEMEL TASARIM - II
GRAFİK TASARIMI - I
GRAFİK TASARIMI - II
GRAFİK TASARIMI - III
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR.GÖR.DR. ONUR TOPRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. MEHMET EMİN AYKURT
|
Dersin veriliş şekli
|
Atölyede yürütülecek olan ders teorik bilgi aktarımı, uygulama yaptırma ve geribildirim verme şeklinde olacaktır. Geribildirimler çizelge ile takip edilecektir.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere kurumsal tasarım konusundaki kavramların tanıtılması. Öğrencilerin bir kurumsal kimlik tasarımı projesini başından sonunda kadar kurgulayıp, tasarlayıp uygulamaya geçecek yeteneklerin kazandırılması.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencilere kurumsal tasarım ilkelerini öğreten ve uygulamalarını yapabilecek yeterliliği kazandıran temel bir atölye dersidir.
|
1- |
Dersle İlgili Genel Konuşma
|
2- |
Vize Projesi Hakkında Bilgilendirme, Örnek Gösterimi, Kurumun Araştırılması
Proje I: Dünya Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) için Kurumsal Kimlik Tasarımı
( Logo, Kartvizit, Antetli Kağıt, Zarf, Dosya, Billboard, Rozet, Magnet, Bez Çanta)
|
3- |
Olgunlaşan Amblem/Logotype Eskizlerinin Ürüne Dönüştürülmesi
|
4- |
Olgunlaşan Kartvizit ve Dosya Tasarımı Eskizlerinin Ürüne Dönüştürülmesi
|
5- |
Olgunlaşan Billboard Eskizlerinin Ürüne Dönüştürülmesi
|
6- |
Olgunlaşan Rozet, Magnet ve Bez Çanta Eskizlerinin Ürüne Dönüştürülmesi
|
7- |
Vize Sınavı; Portfolyo Teslimi
|
8- |
Final Projesi Hakkında Bilgilendirme, Örnek Gösterimi, Kurum Araştırması
Proje II: Görsel iletişimi zayıf bulunan bir kurum için tasarım desteği olarak Prestij Kataloğu, Bina Cephesi ve Araç Giydirme Tasarımı Uygulamaları
|
9- |
Hata/Eksik Tespit Edilen Kurumun Tanıtılması, Zayıf Yönlerinin Belirtilmesi
|
10- |
Prestij Kataloğu Tasarımı Eskiz Çalışması
|
11- |
Olgunlaşan Prestij Kataloğu Eskizlerin Ürüne Dönüştürülmesi
|
12- |
Olgunlaşan Bina Cephesi Eskizlerin Ürüne Dönüştürülmesi
|
13- |
Olgunlaşan Araç Giydirme Eskizlerin Ürüne Dönüştürülmesi
|
14- |
Final Sınavı; Portfolyo Sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin kurumsal tasarım kavramlarını tanıması.
|
2- |
Bir kurumsal kimlik tasarımında etken olan noktaları öğrenmesi.
|
3- |
Bir kurumsal kimlik tasarımı projesini başından sonuna kadar kurgulayabilme kabiliyetinin kazanımı.
|
4- |
Bir kurumsal kimlik tasarımı üretebilme kabiliyetinin kazanımı.
|
5- |
Tasarımları sunma kabiliyetinin kazanımı.
|
6- |
Plan yapma disiplininin kazanımı.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
8
|
96
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
2
|
30
|
60
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
1
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
1
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Designing Brand Identity (Alina Wheeler)
Logo Design Love A Guide to Creating Iconic Brand Identities (David Airey)
Logo, Font & Lettering Bible (Leslie Cabarga)
Color Design Workbook: A Real World Guide to Using Color in Graphic Design (Adams Morioka)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://www.behance.net
http://www.logopond.com
http://www.kuler.com
|
|