Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > GRAFİK TASARIM PROJE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GRAFİK TASARIM PROJE Birinci düzey GRF302 Zorunlu 6 9.00 9.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri TEMEL TASAIM - I TEMEL TASARIM - II GRAFİK TASARIMI - I GRAFİK TASARIMI - II GRAFİK TASARIMI - III
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR.GÖR.DR. ONUR TOPRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. MEHMET EMİN AYKURT
Dersin veriliş şekli Atölyede yürütülecek olan ders teorik bilgi aktarımı, uygulama yaptırma ve geribildirim verme şeklinde olacaktır. Geribildirimler çizelge ile takip edilecektir.
Dersin amacı Öğrencilere kurumsal tasarım konusundaki kavramların tanıtılması. Öğrencilerin bir kurumsal kimlik tasarımı projesini başından sonunda kadar kurgulayıp, tasarlayıp uygulamaya geçecek yeteneklerin kazandırılması.
Dersin tanımı Bu ders öğrencilere kurumsal tasarım ilkelerini öğreten ve uygulamalarını yapabilecek yeterliliği kazandıran temel bir atölye dersidir.

Dersin içeriği
1- Dersle İlgili Genel Konuşma
2- Vize Projesi Hakkında Bilgilendirme, Örnek Gösterimi, Kurumun Araştırılması Proje I: Dünya Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) için Kurumsal Kimlik Tasarımı ( Logo, Kartvizit, Antetli Kağıt, Zarf, Dosya, Billboard, Rozet, Magnet, Bez Çanta)
3- Olgunlaşan Amblem/Logotype Eskizlerinin Ürüne Dönüştürülmesi
4- Olgunlaşan Kartvizit ve Dosya Tasarımı Eskizlerinin Ürüne Dönüştürülmesi
5- Olgunlaşan Billboard Eskizlerinin Ürüne Dönüştürülmesi
6- Olgunlaşan Rozet, Magnet ve Bez Çanta Eskizlerinin Ürüne Dönüştürülmesi
7- Vize Sınavı; Portfolyo Teslimi
8- Final Projesi Hakkında Bilgilendirme, Örnek Gösterimi, Kurum Araştırması Proje II: Görsel iletişimi zayıf bulunan bir kurum için tasarım desteği olarak Prestij Kataloğu, Bina Cephesi ve Araç Giydirme Tasarımı Uygulamaları
9- Hata/Eksik Tespit Edilen Kurumun Tanıtılması, Zayıf Yönlerinin Belirtilmesi
10- Prestij Kataloğu Tasarımı Eskiz Çalışması
11- Olgunlaşan Prestij Kataloğu Eskizlerin Ürüne Dönüştürülmesi
12- Olgunlaşan Bina Cephesi Eskizlerin Ürüne Dönüştürülmesi
13- Olgunlaşan Araç Giydirme Eskizlerin Ürüne Dönüştürülmesi
14- Final Sınavı; Portfolyo Sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin kurumsal tasarım kavramlarını tanıması.
2- Bir kurumsal kimlik tasarımında etken olan noktaları öğrenmesi.
3- Bir kurumsal kimlik tasarımı projesini başından sonuna kadar kurgulayabilme kabiliyetinin kazanımı.
4- Bir kurumsal kimlik tasarımı üretebilme kabiliyetinin kazanımı.
5- Tasarımları sunma kabiliyetinin kazanımı.
6- Plan yapma disiplininin kazanımı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 8 96
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 30 60
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 1 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 1 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Designing Brand Identity (Alina Wheeler) Logo Design Love A Guide to Creating Iconic Brand Identities (David Airey) Logo, Font & Lettering Bible (Leslie Cabarga) Color Design Workbook: A Real World Guide to Using Color in Graphic Design (Adams Morioka)
Yardımcı Kaynaklar http://www.behance.net http://www.logopond.com http://www.kuler.com

Ders ile ilgili dosyalar