Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > INTRODUCTION TO BUSINESS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTRODUCTION TO BUSINESS Birinci düzey A-İŞL109 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET COŞKUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET COŞKUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli This is an introductory course. For this reason, the teaching method of the course is based on the face-to-face explanation of the basic topics by the instructor. In addition, a method that encourages in-class discussion and questioning-commenting will be applied.
Dersin amacı The aim of this course is to introduce the basic concepts of business organizations and business administration, to give information about the basic business functions (management, marketing, production, finance, accounting, human resources management, public relations and R&D) and to give students a system perspective about business functions as a whole. In addition, it is aimed to provide information about the goals, internal and external environment, establishment studies and feasibility studies of the business organization and the relationship with other branches of science.
Dersin tanımı This course covers the basic concepts of business science, the relationship of business science with other disciplines, the objectives and responsibilities of businesses, their internal and external environment, their classification and foundation studies. It also includes basic information on management, marketing, production, finance, accounting, human resources, public relations and R&D, which are the basic functions of businesses.

Dersin içeriği
1- Basic concepts related to business science (business, management, manager, entrepreneur, leader, internal entrepreneur)
2- Relationship of business science with other branches, internal and external environment of businesses
3- Purposes and responsibilities of businesses
4- Classification of businesses
5- Studies and feasibility studies related to the establishment of enterprises
6- Determining the size of the enterprises
7- Establishment location selection of businesses
8- Midterm Exam
9- System approach and functions of the business
10- Management function
11- Production function
12- Marketing function
13- Finance and accounting functions
14- Human resources management function
15- Research-development and public relations functions
16- Final exam
17- Final exam
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Defines the basic concepts of business administration
2- Discusses the relationship of business science with other disciplines and its contribution in practice.
3- Discusses the effects of internal and external environmental factors and stakeholders on business activities.
4- Explain the establishment process of a business
5- Explain the relationships between basic business functions
6- Discusses the contribution of the basic functions of the business to the activities of the business
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     117
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Business, Dr. Kadri Mirze
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar