Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KORUMA TEKNİK VE YÖNTEMLERİ |
İkinci düzey |
MİM 609 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DEKAN GONCA BÜYÜKMIHCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. GONCA BÜYÜKMIHCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Koruma, koruma teknik ve yöntemleri konusunda temel bilgilerin verilmesi, bilimsel tartışmaların yapılması
|
Dersin tanımı
|
Koruma teknik ve yöntemleri dersinde, yapı malzeme türlerinin tanımlanması, bu malzemelerde görülen bozulma türlerinin ve müdahale yöntemlerinin ne olduklarının anlatılması amaçlanmaktadır. Koruma teknik ve yöntemleri üzerinden, öğrencilerin, doktora eğitimi seviyesinin gerektirdiği araştırma, tartışma, fikir yürütme ve bilgi üretme becerilerini geliştirebilmeleri amacıyla ile bilgi birikimlerini geliştirdikleri bir derstir.
|
1- |
Dersin tanıtımı ve tanışma
|
2- |
Rölöve, Restorasyon, Restitüsyon, Rekonstrüksiyon ve Konservasyon Kavramlarının Tanımı
|
3- |
Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli
|
4- |
Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler; İklimsel nedenler, biyolojik nedenler, doğal afetler, insan kaynaklı nedenler
|
5- |
Koruma teknik ve yöntemleri kapsamında, bütünleme, yenileme, iyileştirme yaklaşımlarının anlatılması
|
6- |
Koruma teknik ve yöntemleri kapsamında, restorasyon, yeniden yapım, taşıma, yeniden kullanım yaklaşımlarının anlatılması
|
7- |
Genel Hatırlatma
|
8- |
Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
|
9- |
Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
|
10- |
Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
|
11- |
Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
|
12- |
Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
|
13- |
Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarihsel çevrelerin özgünlüğü tanımlayabilmek
|
2- |
Tarihsel çevrelerde bozulmaları ve nedenlerini tanımlayabilmek
|
3- |
Tarihsel çevrelerde koruma yöntemlerini belirleyebilmek
|
4- |
Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak
|
5- |
Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme becerisi sahip olabilmek
|
6- |
Koruma alanındaki temel ilke ve yöntemleri bilmek ve uygulayabilmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|