Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has(yüksek Lisans) > KORUMA TEKNİK VE YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORUMA TEKNİK VE YÖNTEMLERİ İkinci düzey MİM 609 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DEKAN GONCA BÜYÜKMIHCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GONCA BÜYÜKMIHCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Koruma, koruma teknik ve yöntemleri konusunda temel bilgilerin verilmesi, bilimsel tartışmaların yapılması
Dersin tanımı Koruma teknik ve yöntemleri dersinde, yapı malzeme türlerinin tanımlanması, bu malzemelerde görülen bozulma türlerinin ve müdahale yöntemlerinin ne olduklarının anlatılması amaçlanmaktadır. Koruma teknik ve yöntemleri üzerinden, öğrencilerin, doktora eğitimi seviyesinin gerektirdiği araştırma, tartışma, fikir yürütme ve bilgi üretme becerilerini geliştirebilmeleri amacıyla ile bilgi birikimlerini geliştirdikleri bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve tanışma
2- Rölöve, Restorasyon, Restitüsyon, Rekonstrüksiyon ve Konservasyon Kavramlarının Tanımı
3- Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli
4- Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler; İklimsel nedenler, biyolojik nedenler, doğal afetler, insan kaynaklı nedenler
5- Koruma teknik ve yöntemleri kapsamında, bütünleme, yenileme, iyileştirme yaklaşımlarının anlatılması
6- Koruma teknik ve yöntemleri kapsamında, restorasyon, yeniden yapım, taşıma, yeniden kullanım yaklaşımlarının anlatılması
7- Genel Hatırlatma
8- Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
9- Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
10- Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
11- Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
12- Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
13- Öğrenci Sunumları-Tartışmalar
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarihsel çevrelerin özgünlüğü tanımlayabilmek
2- Tarihsel çevrelerde bozulmaları ve nedenlerini tanımlayabilmek
3- Tarihsel çevrelerde koruma yöntemlerini belirleyebilmek
4- Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak
5- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme becerisi sahip olabilmek
6- Koruma alanındaki temel ilke ve yöntemleri bilmek ve uygulayabilmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar