Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji(yük. Lis) > TÜRKÇE ÖĞRETIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE ÖĞRETIMI İkinci düzey SÖP 204 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Türk Dili I-II Öğretim İlke ve Yöntemleri Eğitim Psikolojisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERGÜN ÖZTÜRK DOÇ.DR.AHMET YAMAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Grv. RABİA ASAL ÖZKAN
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğretmenlik programlarında öğrenim gören öğretmen adayları için Türkçe Öğretimine özgü kuram ve uygulamaları tanıtmaktır.
Dersin tanımı Bu çerçevede okuryazarlık kuramları, okuma ve yazma süreci, Türkçe Öğretim Programı, kelime hazinesi, okuma akıcılığı, okuduğunu anlama, dinleme ve konuşma öğretimi, metin türleri ve okuma öğretimi ve dil öğretiminde değerlendirme yöntem ve teknikleri açısından yenilikçi öğretim uygulamaları ve yaklaşımları incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Okuma kuram ve modellerine genel bir bakış • Davranışçılık • Bilişselcilik • Sosyo-kültürel kuram • Yapılandırmacılık
2- Okuma ve yazma süreci öğretimi • Okuma süreci • Dil öğretiminde materyaller • Dil öğretiminde uygulama modelleri • Türkçe Öğretim Programı
3- Kelime hazinesi
4- Okuma akıcılığı
5- Okuduğunu anlama
6- Dinleme ve konuşma öğretimi
7- Metin türleri ve okuma öğretimi • Bilgilendirici Metinler • Hikâye Edici Metinler • Şiir
8- Yazma Öğretimi • Yazma Süreci • Yazma stratejileri • Yazma becerileri
9- Dil öğretiminde değerlendirme yöntem ve teknikleri
10- Ders içi örnek öğretim uygulamaları
11- Ders içi örnek öğretim uygulamaları
12- Ders içi örnek öğretim uygulamaları
13- Ders içi örnek öğretim uygulamaları
14- Ders içi örnek öğretim uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Okuryazarlık ile ilgili kuramları ve bu kuramların öğretim uygulamalarına yansımalarını kavrar.
2- Okuma ve yazma sürecinin öğretimini tanır ve uygular.
3- 4 temel dil sanatını (okuma, yazma, konuşma, dinleme) açıklar.
4- Dil öğretiminde kullanılan çeşitli materyalleri tanır.
5- Kendine özgü bir dil öğretim sınıfı tasarlar.
6- Dinleme ve konuşma öğretimini açıklar.
7- Kelime hazinesinin geliştirilmesi için çeşitli uygulamalar hazırlar.
8- Okuma akıcılığının geliştirilmesi için çeşitli uygulamalar hazırlar.
9- Okuduğunu anlamanın geliştirilmesi için çeşitli uygulamalar hazırlar.
10- İlkokul düzeyinde Türkçe öğretimi ile ilgili ders planı geliştirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Akyol, H.(2011). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Pegem A.
Yardımcı Kaynaklar Tompkins, G. E. (2013). Language Arts: Patterns of Practice. Pearson New International Edition: Pearson Higher Ed. Tompkins, G. (2017). Literacy for the 21st century: A balanced approach. Boston, MA: Pearson Tompkins, G. (2004). Teaching writing: Balancing product and process. New Jersey, USA: Pearson/Merrill/Pre ntice Hall. Tracey, D. H., & Morrow, L. M. (2012). Lenses on reading: An introduction to theories and models. Guilford Press. Vacca, Jo Anne L. et al.(2006). Reading and learning to read. Boston: Allyn & Bacon.

Ders ile ilgili dosyalar