Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > FEN EĞİTİMİNDE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE ULUSLARARASI YAKLAŞIMLAR İkinci düzey İFE 516 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU EZBERCİ ÇEVİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim
Dersin amacı Fen eğitimindeki uluslararası yaklaşımları öğrenmek.
Dersin tanımı Farklı ülkelerdeki fen programları

Dersin içeriği
1- Ülkemizdeki İlkokul ve Ortaokul Fen Programlarının Tarihsel Gelişimi
2- Ülkemizdeki İlkokul ve Ortaokul Fen Programlarının Tarihsel Gelişimi
3- Ülkemizde Günümüzde Kullandığımız İlkokul ve Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının İncelenmesi
4- Ülkemizde Günümüzde Kullandığımız İlkokul ve Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının İncelenmesi
5- Ülkemizdeki Farklı Yıllardaki Fen Programlarının Çeşitli Yönlerden Karşılaştırılması
6- Ülkemizdeki Farklı Yıllardaki Fen Programlarının Çeşitli Yönlerden Karşılaştırılması
7- Farklı ülkelerde fen öğretim programları
8- Farklı ülkelerde fen öğretim programları
9- Farklı ülkelerde fen öğretim programları
10- Farklı ülkelerde fen öğretim programları
11- Farklı ülkelerde fen öğretim programları
12- Farklı ülkelerde fen öğretim programları
13- Genel tekrar
14- Genel tekrar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ülkemizdeki İlkokul ve Ortaokul Fen Programlarının Tarihsel Gelişimini bilir.
2- Ülkemizde Günümüzde Kullandığımız İlkokul ve Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının İnceler.
3- Ülkemizdeki Farklı Yıllardaki Fen Programlarının Çeşitli Yönlerden Karşılaştırır.
4- Farklı ülkelerdeki fen programlarını bilir.
5- Farklı ülkelerdeki fen programlarını karşılaştırır.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 42 42
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları ve makaleler
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar