Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEMİH YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Semih YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Ahmet Enes URAY
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, interaktif
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenciler, belirtilen alanlarla ilgili ileri düzeyde bilgi ve birikimini gösterebilecek; genomdan proteine, enzim kinetiği davranış ve mekanizmaları, DNA transkripsiyonunun mekanizması ve kontrolü, DNA hasar onarımı ve bütünlüğü, protein sentezi ve translasyonel kontrol, organizmalarda gen ekspresyonunun kontrolü Sinyal iletimi.
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin amacı gen ifadesinin biyokimyası ile ilgili temel prensip ve konuların ileri düzeyde anlaşılması ve deneysel temellerin kazandırılmasıdır. Öğrenciler, konularla ilgili ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olmaya yönlendirilecek.
|
1- |
Genin yapısı
|
2- |
Prokaryotlarda transkripsion
|
3- |
Prokaryotlarda gen ifadesinin incelenmesi
|
4- |
Transkripsiyonel düzenleme ve transkripsiyon sonrası işleme
|
5- |
Gen ifadesinin post transkripsiyonel düzenlemesi
|
6- |
Bir genin özellikleri ve gen ifadesinin kontrolü
|
7- |
Transkripsiyon faktörleri ve RNA polimeraz kompleksi
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Cis düzenleyici unsurlar
|
10- |
Epigenetik düzenlenme
|
11- |
Transcript algılama - bireysel ve sistem yaklaşımları
|
12- |
Transkripsiyon faktörü düzenlemesi
|
13- |
Transkripsiyon faktörleri ve RNA dinamiği
|
14- |
Değişen koşullara bağlı gen ifadesinin rolünü vurgulayan güncel literatür çalışması
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Protein yapısını anlamak: genomdan proteoma
|
2- |
Prokaryotlarda ve ökaryotlarda DNA transkripsiyon mekanizmasını ve kontrolünü anlamak
|
3- |
DNA hasarını, onarımını ve bütünlüğünü bilir
|
4- |
Protein sentezini ve translasyonel kontrolünü anlamak
|
5- |
Prokaryotlarda ve ökaryotlarda gen ekspresyonunun kontrolünü anlar
|
6- |
Gen ekspresyonunda sinyal iletiminin rolünü anlar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
12
|
48
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
3
|
3
|
9
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lehninger - Principles of Biochemistry 5th Ed by David L. Nelson and Michael M. Cox
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Molecular Genetics of Bacteria, 2004, p.360
|
|