Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SALİH DÜZGÜN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç Dr. HÜSEYİN SİNAN TOPÇUOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dt. Elif SOLAKOĞLU, Dt. Hamza CUDAL, Dt. Aygül ÇİL, Dt. Şifa TATLI
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Endodonti biliminde klinik tedavide uygulanan prensiplerin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Endodonti klinik öncesi uygulamalar ile klinik ortamına hazırlık yapılır.
|
1- |
Tanışma. Endodonti nedir? Yıllık ders işleyiş programının anlatılması. Materyal tanıtımı.
|
2- |
Üst santral, lateral ve kanin dişlerine giriş kavitesi demonstrasyonu
|
3- |
Üst santral,lateral ve kanin dişlerine giriş kavitesi açılması
|
4- |
Alt santral, lateral ve kanin dişlerine giriş kavitesi demonstrasyonu
|
5- |
Alt santral,lateral ve kanin dişlerine giriş kavitesi açılması
|
6- |
Üst premolar dişlere giriş kavitesi demonstrasyonu
|
7- |
Üst premolar dişlere giriş kavitesi açılması
|
8- |
Alt premolar dişlere giriş kavitesi demonstrasyonu
|
9- |
Alt premolar dişlere giriş kavitesi açılması
|
10- |
Üst molar dişlere giriş kavitesi demonstrasyonu
|
11- |
Üst molar dişlere giriş kavitesi açılması
|
12- |
Alt molar dişlere giriş kavitesi demonstrasyonu
|
13- |
Alt molar dişlere giriş kavitesi açılması
|
14- |
Keser ve kanin dişlerin giriş kavitesi telafileri
|
15- |
Premolar ve molar dişlerin giriş kavitesi telafileri
|
16- |
Periapikal radyografi alınması, çalışma boyu tespiti, preparasyon ve irrigasyon demonstrasyonu
|
17- |
Periapikal radyografi alınması, çalışma boyu tespiti, preparasyon ve irrigasyon uygulaması
|
18- |
Kök kanal dolgusu yöntemlerinin demonstrasyonu
|
19- |
Kök kanal dolgusu uygulaması
|
20- |
Kök kanal preparasyon, irrigasyon ve dolgusu uygulama telafileri
|
1- |
Öğrenci üst çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlere endodontik giriş kavitesi açmayı öğrenir.
|
2- |
Öğrenci alt çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlere endodontik giriş kavitesi açmayı öğrenir.
|
3- |
Öğrenci üst çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal preparasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Öğrenci alt çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal preparasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Öğrenci üst çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal irrigasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Öğrenci alt çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal irrigasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
Öğrenci üst çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal dolgusu hakkında bilgi sahibi olur.
|
8- |
Öğrenci alt çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal dolgusu hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
3
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
18
|
3
|
54
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
2
|
3
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
1
|
3
|
3
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
6
|
3
|
18
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
80
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Pathways of the Pulp, Tayfun Alaçam Endodonti, Kemal Çalışkan Endodonti
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|