Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > ANTRENÖRLÜK BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANTRENÖRLÜK BİLGİSİ Birinci düzey SEÇ 413 Seçmeli 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER YAVUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER GÜVEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Antrenör kavramını inceler, meslek olarak antrenörlüğün gelişim ve eğitim süreçleri, pedeğojik-psikolojik ve takım yönetiminin teorik oluşumu ve uygulamaya aktarılmasıdır
Dersin tanımı Antrenör kavramını inceler, meslek olarak antrenörlüğün gelişim ve eğitim süreçleri

Dersin içeriği
1- Antrenörlüğün tanımı, antrenörde olması gereken genel özellikler
2- Antrenörlük mesleğinin prensipleri
3- Antrenörün kişilik özelliklerine göre sınıflaması
4- Sporcuların kişilik özelliklerine göre sınıflanması
5- Sporda öğretim yöntemleri
6- Bir Antrenörün Başarıda ki Rolü Nedir?
7- Takımın sevk ve idaresinde antrenörün özel görevleri
8- Antrenörde bulunması Gereken İletişim Becerileri
9- vize sınavı- Sporcu ve Antrenör Psikolojisi
10- Antrenörlük ve Sporda ahlak felsefe
11- Antrenörün değişen koşullar karşısında antrenman planlamasında dikkat edeceği hususlar
12- Antrenör sporcu ilişkilerinin değerlendirilmesi
13- Spor ortamında stres yaratan faktörler ve Müsabaka Analizi ve Değerlendirme
14- Değişen koşullar karşısında antrenörün tutumunun değerlendirilmesi
15- final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Antrenör kavramını ve uygulama alanlarını öğretir
2- Antrenörlük ilkeleri ve becerisini tanır
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Y:S; Antrenörlük Bilgisi Y.S; Antrenman Bilgisi
Yardımcı Kaynaklar T.O. Bompa; Antrenman teorisi

Ders ile ilgili dosyalar