Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > ELECTRICAL AND ELECTRONIC CIRCUITS LABORATORY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELECTRICAL AND ELECTRONIC CIRCUITS LABORATORY Birinci düzey BZ 212 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ FATMA ÖZGE ÖZKÖK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Uygulamalı
Dersin amacı Elektrik ve elektronik devre elemanları ve bunlara ilişkin uygulamalar hakkında deneyim edinilmesi.
Dersin tanımı Temel elektrik ve elektronik devre elemanları, uygulamaya yönelik devre tasarımları ve labaratuvar çalışmaları bu ders kapsamında yer almaktadır.

Dersin içeriği
1- Paralel ve Seri Devre Kurulması
2- Thevenin Norton Eşitlikleri
3- Süperpozisyon Teoremi
4- Maksimum Güç Transferi Teoremi
5- R ve C elemanlarından oluşan filtrelerin çıkış gerilimlerinin frekansa bağlı değişimlerini incelemek.
6- RLC Devreler
7- Diyot Karakteristiği
8- Ara Sınav
9- Kırpıcılar/ Kenetleyiciler
10- Dalga doğrultucular
11- BJT Transistörler Jonksiyon Karakteristiği
12- Tristor Jonksiyon Karakteristiği
13- FET ve MOSFET Jonksiyon Karakteristiği
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel devre elemanlarını tanıma.
2- Devre elemanlarının karakteristikleri hakkında bilgi sahibi olma.
3- Devre tasarım becerisini kazanma.
4- DC ve AC akımla çalışan devreleri gerçekleyebilme.
5- Transistor,FET, MOSFET ile uygulama geliştirebilme.
6- Elektronik devreler ile ilgili uygulama geliştirebilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 2 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Deney föyleri http://bm.erciyes.edu.tr/sayfa/77/laboratuvar-deney-foyleri.html
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar