Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > ARTROPODLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARTROPODLAR Birinci düzey PAR 604 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ÜLFET ÇETİNKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İZZET ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Öğrencilere öğrencilere artropodlar ile ilgili temel bilgileri aktarmak.
Dersin tanımı Tıbbi öneme sahip artropodların morfoloji, hayat döngüsü, vektörlükleri gibi temel bilgileri öğretir.

Dersin içeriği
1- İnsanda hastalık yapan Artropodlar
2- Dermatoz yapan Artropodlar
3- Vektör Artropodlar
4- Keneler ve Kene vektörlüğü
5- Pireler ve vektörlüğü
6- Bitler ve vektörlüğü
7- Hamam böcekleri ve vektörlüğü
8- Tahta kuruları ve vektörlüğü
9- Sivrisinekler ve vektörlüğü
10- Tatarcıklar ve vektörlüğü
11- Çeçe sineleri ve vektörlüğü I
12- Çeçe sineleri ve vektörlüğü II
13- Karasinekler (Similium) ve vektörlüğü I
14- Karasinekler (Similium) ve vektörlüğü II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsanda hastalık ve dermatoz yapan Artropodlar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
2- Keneler ve Kene vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
3- Pireler ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
4- Bitler ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
5- Hamam böcekleri ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
6- Tahta kuruları ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
7- Sivrisinekler ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
8- Tatarcıklar ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
9- Çeçe sineleri ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
10- Karasinekler (Similium) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Tıp Parazitoloji; Gülendame Saygı Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
Yardımcı Kaynaklar web

Ders ile ilgili dosyalar