Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > ARTROPODLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARTROPODLAR İkinci düzey PAR 604 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ÜLFET ÇETİNKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İZZET ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Öğrencilere öğrencilere artropodlar ile ilgili temel bilgileri aktarmak.
Dersin tanımı Tıbbi öneme sahip artropodların morfoloji, hayat döngüsü, vektörlükleri gibi temel bilgileri öğretir.

Dersin içeriği
1- İnsanda hastalık yapan Artropodlar
2- Dermatoz yapan Artropodlar
3- Vektör Artropodlar
4- Keneler ve Kene vektörlüğü
5- Pireler ve vektörlüğü
6- Bitler ve vektörlüğü
7- Hamam böcekleri ve vektörlüğü
8- Tahta kuruları ve vektörlüğü
9- Sivrisinekler ve vektörlüğü
10- Tatarcıklar ve vektörlüğü
11- Çeçe sineleri ve vektörlüğü I
12- Çeçe sineleri ve vektörlüğü II
13- Karasinekler (Similium) ve vektörlüğü I
14- Karasinekler (Similium) ve vektörlüğü II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsanda hastalık ve dermatoz yapan Artropodlar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
2- Keneler ve Kene vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
3- Pireler ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
4- Bitler ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
5- Hamam böcekleri ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
6- Tahta kuruları ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
7- Sivrisinekler ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
8- Tatarcıklar ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
9- Çeçe sineleri ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
10- Karasinekler (Similium) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Tıp Parazitoloji; Gülendame Saygı Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
Yardımcı Kaynaklar web

Ders ile ilgili dosyalar