Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMINER-I |
Üçüncü düzey |
HEY407 |
|
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, anlatım, tartışma, uygulama
|
Dersin amacı
|
Araştırma yöntemlerini kavratarak, akademik yazı yazma ve sunma becerilerini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Ulusal ve uluslararası yönergelere göre yazım ve sunum tekniklerinin anlatılması.
|
1- |
Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
Konu seçimi.
|
2- |
Bilim, bilgi nedir? Bilgi türleri nelerdir? Araştırma nedir? Literatür taraması, kaynak bulma ve eleme nasıl yapılır?
|
3- |
Araştırma konu önerisi hazırlama.
(Konu, amaç, yöntem, sonuç, kaynakça)
|
4- |
Erciyes Üniversitesi tez yazım yönergesine göre, Yazım kuralları.
|
5- |
Yazım kurallarına göre Word programının kullanımı.
|
6- |
Hazırlanan araştırma raporlarının teknik açıdan incelenmesi.
|
7- |
Hazırlanan araştırma raporlarının teknik açıdan incelenmesi.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Sunum nasıl hazırlanır? Sunum hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
|
10- |
Dijital sunum teknikleri
|
11- |
Dijital sunum teknikleri
|
12- |
Öğrenci sunumu ve değerlendirme.
|
13- |
Öğrenci sunumu ve değerlendirme.
|
14- |
Öğrenci sunumu ve değerlendirme.
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yazım ve teknik kurallara uygun araştırma raporu hazırlayabilme.
|
2- |
Sunum tekniklerine hâkim olma.
|
3- |
Topluluk önünde sunum yapabilme.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
44
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Erciyes Üniversitesi Tez yazım yönergesi
• APA 6.0 Yazım Kuralları ve Kaynak Gösterme Biçimleri
• TUBİTAK-Etkili Sunumlar için El Kitabı
|
|