Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > ORTA ASYA ÜLKELERİ COĞRAFYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTA ASYA ÜLKELERİ COĞRAFYASI Üçüncü düzey ORA 522 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr.Erhan YOSKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Türk dünyasının meydana getiren ülkeleri, bölgeleri ve bölümleri incelemektir.
Dersin tanımı Türk dünyasının coğrafi, fiziksel, insani, ekonomik ve diğer özelliklerinin anlatıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Türk Dünyasının yeri, sınırları ve özellikleri
2- Türk Dünyası''nın Fiziki Özellikleri
3- Türk Dünyasının Beşeri Özellikleri
4- Türk Dünyasının Ekonomik Özellikleri
5- Azerbaycan''ın Yeri Sınırları ve Özellikleri
6- Azerbaycan''ın Doğal özellikleri
7- Azerbaycan''ın Beşeri Coğrafya ve Ekonomik Özellikleri
8- Ara Sınav
9- Dağlık Karabağ Bölgesi
10- Kafkasya''nın Yeri Sınırları ve Özellikleri
11- Kafkasya''nın Nüfus, Yerleşme özellikleri
12- Kafkasya''nın ekonomisi
13- Kafkasya Ülkeleri
14- Kafkasya Ülkeleri
15- Yıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk ülkeleri ve Türklerin Yaşadığı Bölgelerin Genel Coğrafi Özelliklerini kavrar.
2- Türk Dünyasının jeopolitik özelliklerini açıklar.
3- Türk Dünyasının Ekonomik Coğrafya özelliklerini kavrar.
4- Türk Dünyasının Beşeri Coğrafya özelliklerini kavrar.
5- Türk Dünyası''nın Fiziki Coğrafya özelliklerini kavrar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Reşit Rahmeti Arat, Türklerin Yaşadıkları Yerler ve Sayıları. Türk Kültürünü Araş. Ens. Makaleler, c.1,s-988-993, Ramazan Özey,Dünya Platformunda Türk Dünyası. Aktif yay. İstanbul. Mehmet Saray Yeni Türk Cumhuriyetleri Tarihi, Türk Dünyası El Kitabı: Tarih- Coğrafya C.1, TÜRK KÜLTÜRÜNÜ ARAŞTIRMA ENSTİTÜSÜ
Yardımcı Kaynaklar Relevant Articles of the Islamic Encyclopedia of the Religious Foundation of Turkey

Ders ile ilgili dosyalar