Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (doktora) > ESNEK ÜST YAPILARIN ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESNEK ÜST YAPILARIN ANALİZİ Üçüncü düzey İNŞ 640 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BEKİR AKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sözlü Anlatım
Dersin amacı Esnek Üstyapıların mekanik özelliklerinin ve değerlendirilmesinde kullanılan analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin tanımı Esnek Üstyapı tabakaları, mekanik özellikleri ve analizi.

Dersin içeriği
1- Esnek Üstyapılar
2- Esnek Üstyapı Tabaka Özellikleri
3- Tabakaların Mekanistik Özellikleri
4- Üstyapı Gerilme Dağılımı
5- Tahribatlı Test Yöntemleri
6- Tahribatsız Deney Yöntemlerine Giriş
7- AraSınav
8- Düşen ağırlık Deflektometresi (FWD)
9- Düşen ağırlık Deflektometresi (FWD) tipleri
10- Zemin Penetrasyon Radarı
11- GeriHesaplama
12- Takviye Tabakası Hesabı
13- Analiz Proğramları
14- Kaplama Yüzey Özellikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Esnek Üstyapı Tabakaları hakkında temel bilgileri öğrenmek
2- Tabakalardaki gerilme dağılımının öğrenilmesi
3- Gerihesaplama kavramını öğrenmek
4- Geri hesaplama yöntemlerini öğrenmek
5- Analiz yöntemleri hakkında bilgi edinmek
6- analiz yazılımları hakkında bilgi edinmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Ders Notları 2) Pavement Analysis and Design. Yang H. Huang.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar