Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TURİZMDE YENİLİK YÖNETİMİ |
Üçüncü düzey |
TUR807 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HARUN ÇALHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR.ÖĞR.ÜYESİ HARUN ÇALHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Dersin temel amacı öğrencilerin turizm sektörünün dinamik yapısı içerisinde inovasyon faaliyetlerinin turizm işletmeleri açısından önemini ve gerekliliğini anlamasını sağlamak ve inovasyon geliştirme süreçlerini öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, inovasyon kuramları, turizmde inovasyon türleri, turizmde inovasyonun öncülleri, inovasyon geliştirme süreçleri, inovasyon geliştirmenin önündeki engeller ve güncel inovasyon uygulamaları ve örnekleri incelenmektedir.
|
1- |
Bilgi, yaratıcılık ve inovasyona giriş
|
2- |
İnovasyon kavramı ve kuramları
|
3- |
Turizmde farklı kuramlara dayalı inovasyon sınıflandırmaları
|
4- |
Rekabet ve inovasyon
|
5- |
Turizm inovasyonunda düzenlemeler ve hukuki boyutlar
|
6- |
Ulusal inovasyon sisteminde turizmin yeri
|
7- |
Turizmde işletme türleri ve inovasyon faaliyetleri
|
8- |
Girişimcilik ve inovasyon
|
9- |
İnovasyon geliştirmenin öncülleri
|
10- |
İnovasyon geliştirme süreci
|
11- |
İnovasyon geliştirmenin önündeki engeller
|
12- |
İnovasyon başarısızlıklarının nedenlerine yönelik tartışma
|
13- |
Turizm sektöründe teknolojik gelişmeler ve inovasyon ilişkisi
|
14- |
Turizm sektörüne yönelik sanal inovasyon geliştirme egzersizleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgi, yaratıcılık ve inovasyon kavramlarını ve ilişkisini bilir.
|
2- |
Temel inovasyon kuramlarını bilir.
|
3- |
İnovasyonların sınıflandırmasını ve turizmde inovasyon türlerini bilir.
|
4- |
Turizm işletmelerinde inovasyon geliştirme süreçlerini bilir.
|
5- |
İnovasyon ve rekabet, inovasyon ve işletme performansı ilişkilerini ve önemini bilir.
|
6- |
İnovasyon geliştirmenin önündeki engelleri ve başarısızlık nedenlerini bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
|
|
3- |
Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
|
|
4- |
Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
|
|
5- |
Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
|
|
6- |
Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
|
|
7- |
Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
|
|
9- |
Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
|
|
10- |
Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tourism and Innovation, C. Michael Hall and Allan M. Williams, Routledge.
OECD OSLO MANUEL: GUIDELINES FOR COLLECTING AND INTERPRETING INNOVATION DATA.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
The Future of Tourism: Innovation and Sustainability, Eduardo Fayos-Sola and Chris Cooper, Springer.
|
|