Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > PROFESYONEL GAZETECİLİK ARAŞTIRMALARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROFESYONEL GAZETECİLİK ARAŞTIRMALARI I Birinci düzey GAZ401 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİKRET YAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Fikret Yazıcı, Prof. Dr. Hamza Çakır, Doç. Dr. Deniz Elif Yavalar, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Biçer
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilerin pratikte yer alan uygulamaları hazırlamaları ve özel bir haber projesini tecrübe etmeleri temel amaçtır.
Dersin tanımı Yazılı dalda gazete veya dergide yayınlanabilecek türde, haber değerlerini içerisinde bulunduran özgün, albenisi yüksek özel haber türünü uygulamalı olarak hayata geçiren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Proje konusu
2- Planlama, takvim
3- Konu ile ilgili 1. el ve 2. el kaynak bağlamında araştırma
4- Konu ile ilgili veri toplama, mülakatlar gerçekleştirme
5- Konu ile ilgili veri toplama, mülakatlar gerçekleştirme
6- Uygulama, haber yazımı
7- Ölçme ve değerlendirme
8- Vize (Danışmana proje teslimi)
9- Proje konusu
10- Planlama, takvim
11- Konu ile ilgili 1. el ve 2. el kaynak bağlamında araştırma
12- Uygulama, haber yazımı
13- Ölçme ve değerlendirme
14- Final (Danışmana proje teslimi)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir özel haberin nasıl yapılacağı hususunda pratiğe yönelik fikir sahibi olur.
2- Birinvi ve ikinci el kaynaklara nasıl ulaşacağı bağlamında uygulamalı olarak fikir sahibi olur.
3- haberle ilgili doğru zamanda doğru kişiye doğru soru sormayı öğrenir.
4- Topladığı veriler ışığında, haber yazımında pratiğe yönelik kabiliyetini geliştirir.
5- Haber için gittiği kaynaklarla, uygulamalı olarak görüşme deneyimi yaşar. Haber kaynağından topladığı verileri, habere dönüştürerek pratiğini geliştirir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hamza Çakır, Gazeteciliğe Giriş Haber ve Habercilik, Gazetecilik Üzerine Düşünmek, IPS Vakfı yay. Gazetecilik ve Habercilik drl. S.Alankuş, IPS Vakfı yay. Oya Tokgöz Temel Gazetecilik Ayşe İnal, Haberi Okumak Sevda Alankuş, Yeni Habercinin El Kitabı "Okuldan Haber Odasına", IPS Vakfı yay.
Yardımcı Kaynaklar ERİHA DERGİSİ 1-2-3-4-5. sayıları,Gazete arşivleri.

Ders ile ilgili dosyalar