Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > OPTOMEKANİK SİSTEM TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTOMEKANİK SİSTEM TASARIMI İkinci düzey EEM 561 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERDEM ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERDEM ASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin temel optik sistemlerin tasarımını yapabilecekleri seviyeye getirmek için gerekli bilgileri vermek.
Dersin tanımı Optik sistemler, optik bileşenler, optik teorileri.

Dersin içeriği
1- Optik Sistemler, Optik Mühendisliği, Optik Sistem Mühendisliği
2- Geometrik Optik
3- Geometrik Optik
4- Sapmalar ve Görüntü Kalitesi
5- Sapmalar ve Görüntü Kalitesi
6- Radyometri
7- Radyometri
8- Optik Kaynaklar
9- Optik Kaynaklar
10- Dedektörler
11- Odak Düzlemi Dizileri
12- Optomekanik Tasarım
13- Optomekanik Tasarım
14- Optomekanik Tasarım
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Optik mühenisliğini tanımlayabilecektir.
2- Geometrik optik kurallarını optik problemlerin çözümü için kullanabilecektir.
3- Optik sapmaları gidermek için gerekli teknikleri tanımlayabilecektir.
4- Optik kaynaklar ve dedektörleri tanımlayabilecektir.
5- Belirli bir maca yönelik optik sistem tasarımını gerçekleştirebilecektir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 20 1 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 30 1 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Optical Systems Engineering, Keith J. Kasunic Optics, Eugene Hecht
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar