Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DENEME PLANLAMASI |
İkinci düzey |
VZT 601 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin önkoşulu yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Bu dersi alan ögrenciler amaca en uygun, deneysel hatayı en aza indirgeyebilecek deney tasarımını seçebilecek, model denklemini yazabilecek, uygulayabilecek ve çözümleyebilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Deneylerde hata ve degiskenlik kaynakları, rasgelelilk, rasgelelik üzerine kısıtlar, degisik deney
düzenleme teknikleri ve çözümleme yöntemleri üzerinde durulur.
|
1- |
Tanımlar, deneysel hata kaynakları, rasgelelik ve rasgelelik üzerine kısıtlar
|
2- |
Tek etkenli, kısıtlayıcısız tam rasgele düzen. Tek yönlü varyans analizi.
|
3- |
Tek etkenli, kısıtlayıcısız tam rasgele düzen. Varsayımlar. Varsayımların testi ve saglanamaması durumu.
|
4- |
Tek etkenli, kısıtlayıcısız tam rasgele düzen. Parametrik olmayan yöntemler.
|
5- |
Tamamlanmıs rasgele blok düzeni. Parametrik ve parametrik olmayan yöntemler.
|
6- |
Tamamlanmamıs rasgele blok düzeni.
|
7- |
Latin kare ve greko latin kare deney planı.
|
8- |
Çok etkenli denemeler. Etkilesim kavramı.
|
9- |
Sabit etki, rasgele etki ve karışık etki modelleri.
|
10- |
Çok etkenli denemeler, 2n çok etkenlisi.
|
11- |
Çok etkenli denemeler, 3n çok etkenlisi.
|
12- |
Çapraz düzenler. 2 dönemli, 2 denemeli çapraz düzenler.
|
13- |
Çapraz düzenler. k dönemli, n denemeli çapraz düzenler.
|
14- |
Kovaryans analizi
|
15- |
Uygulama
|
16- |
Genel tartısma
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
|
2- |
Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
|
3- |
Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
|
4- |
Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
|
5- |
Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Diaz, AG., Phillips, DT., Principles of Experimental Design and Analysis. Chapman and Hall, London, 1985.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Diaz, AG., Phillips, DT., Principles of Experimental Design and Analysis. Chapman and Hall, London, 1985.
|
|