Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi (i.ö.) > DENEME PLANLAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENEME PLANLAMASI Birinci düzey VZT 601 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin önkoşulu yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Bu dersi alan ögrenciler amaca en uygun, deneysel hatayı en aza indirgeyebilecek deney tasarımını seçebilecek, model denklemini yazabilecek, uygulayabilecek ve çözümleyebilecektir.
Dersin tanımı Deneylerde hata ve degiskenlik kaynakları, rasgelelilk, rasgelelik üzerine kısıtlar, degisik deney düzenleme teknikleri ve çözümleme yöntemleri üzerinde durulur.

Dersin içeriği
1- Tanımlar, deneysel hata kaynakları, rasgelelik ve rasgelelik üzerine kısıtlar
2- Tek etkenli, kısıtlayıcısız tam rasgele düzen. Tek yönlü varyans analizi.
3- Tek etkenli, kısıtlayıcısız tam rasgele düzen. Varsayımlar. Varsayımların testi ve saglanamaması durumu.
4- Tek etkenli, kısıtlayıcısız tam rasgele düzen. Parametrik olmayan yöntemler.
5- Tamamlanmıs rasgele blok düzeni. Parametrik ve parametrik olmayan yöntemler.
6- Tamamlanmamıs rasgele blok düzeni.
7- Latin kare ve greko latin kare deney planı.
8- Çok etkenli denemeler. Etkilesim kavramı.
9- Sabit etki, rasgele etki ve karışık etki modelleri.
10- Çok etkenli denemeler, 2n çok etkenlisi.
11- Çok etkenli denemeler, 3n çok etkenlisi.
12- Çapraz düzenler. 2 dönemli, 2 denemeli çapraz düzenler.
13- Çapraz düzenler. k dönemli, n denemeli çapraz düzenler.
14- Kovaryans analizi
15- Uygulama
16- Genel tartısma
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
2- Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
3- Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
4- Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
5- Hayvancılık alanında ve yetiştiricilikte yapılan araştırmaların deneme planını oluşturmada bilgi sahibi olmak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Diaz, AG., Phillips, DT., Principles of Experimental Design and Analysis. Chapman and Hall, London, 1985.
Yardımcı Kaynaklar Diaz, AG., Phillips, DT., Principles of Experimental Design and Analysis. Chapman and Hall, London, 1985.

Ders ile ilgili dosyalar