Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI İkinci düzey HEM 515 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN, DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN, DOÇ. DR. SEVİL GÜLER, DOÇ. DR.ÜLKÜ ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Klinik uygulamada hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve klinik eğitici öğretimini sağlamak
Dersin tanımı Bu derste öğrencilerin İç hastalıkları I ve II derslerinde kazandıkları bilgileri uygulamada kullanmalarını sağlamaktır.

Dersin içeriği
1- Öğrencilerin Kardiyoloji I ve II kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
2- Öğrencilerin Nefroloji I ve II kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
3- Öğrencilerin Medikal Onkoloji kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
4- Öğrencilerin Hematoloji kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
5- Öğrencilerin Ayaktan Tedavi Kemoterapi Ünitesinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
6- Öğrencilerin Kemik İliği Nakli ve Kök Hücre tedavi Merkezinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
7- Öğrencilerin Endokrinoloji kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
8- Öğrencilerin Gastroenteroloji Kliniklerinde kliniklerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
9- Öğrencilerin Nöroloji Servisi ve Ara Yoğun bakım ünitelerinde klinik uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
10- Öğrencilerin Dahiliye I ve II Yoğun Bakım Ünitelerinde uygulama becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
2- Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
3- Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
4- Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
5- Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
6- Hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve öğrenci rehberliğini sağlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 8 96
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar