Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Mühendisliği > ALGORİTMALARA GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ALGORİTMALARA GİRİŞ Birinci düzey UÇM TS15 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Algoritma tasarım yaklaşımları ile farklı problem tipleri için çözüm yöntemlerinin geliştirilmesi ve performanslarının incelenmesi
Dersin tanımı Algoritmalara Giriş

Dersin içeriği
1- Algoritma, algoritmanın doğruluğu, kaba kod, akış diyagramı, algoritmanın karmaşıklığı ve yürütme zamanı
2- Algoritma, algoritmanın doğruluğu, kaba kod, akış diyagramı, algoritmanın karmaşıklığı ve yürütme zamanı
3- Algoritma Tasarım Yaklaşımları ve Insertion Sort Algoritması
4- Algoritma Tasarım Yaklaşımları ve Insertion Sort Algoritması
5- Algoritma Tasarım Yaklaşımları ve Merge Sort Algoritması
6- Algoritma Tasarım Yaklaşımları ve Merge Sort Algoritması
7- Asimptotik Notasyonlar ve temel özellikleri
8- Asimptotik Notasyonlar ve temel özellikleri
9- Yinelemeli ifadeler ve çözüm yöntemleri
10- Yinelemeli ifadeler ve çözüm yöntemleri
11- Algoritma Tasarım Yaklaşımları ve Quick Sort Algoritması
12- Algoritma Tasarım Yaklaşımları ve Randomize Quick Sort Algoritması
13- Algoritma tasarım yaklaşımları ve dinamik programlama
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Algoritma ve algoritmanın ifadesi kavramlarının anlaşılması
2- Incremental tasarım yaklaşımının kavranması
3- Divide-and-Conquer tasarım yaklaşımının kavranması
4- Algoritmanın yürütme zamanının hesaplama yaklaşımlarının kavranması
5- Asimptotik Notasyonları kavranması
6- Yinelemeli ifadelerin çözüm yöntemlerinin anlaşılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
6- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
7- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
12- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cormen, T. H., Leiserson, C. E., Rivest, R. L., & Stein, C. (2009). Introduction to algorithms. MIT press.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar