Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
BAŞKA YOK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ.GÖR. LÜTFİYE AYDIN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze doğrudan anlatım
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı grup teorinin matematiksel temellerini ve bununla birlikte, grup teorisinin molekül orbital teorisine, titreşim spektroskopisine, kristal yapılara ve ligand alan teorisine uygulamasını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Moleküler simetri, Simetri İşlemleri ve Simetri grupları. Grup teorisi ve tanımlamaları grupların çarpım tabloları. Grupların gösterimleri, benzerlik dönüşümleri, Simetri İşlemlerinin matrislerle gösterimi, İndirgenebilir gösterimler ve karakter tabloları, Moleküler titreşimler, Normal koordinat analizi, Moleküler orbitaller ve enerji diyagramları, Molekül Orbital teorisinin inorganik bileşiklere uygulaması, Elektronik haller ve seçim kuralları, Ligand Alan Teorisi, Molekül Orbital teorisinin organik moleküllere uygulaması
|
1- |
Moleküler simetri, Simetri İşlemleri ve Simetri grupları
|
2- |
Grup teorisi ve tanımlamaları, grupların çarpım tabloları
|
3- |
Grupların gösterimleri, benzerlik dönüşümleri
|
4- |
Simetri İşlemlerinin matrislerle gösterimi
|
5- |
Nokta Grubu ve Nokta Grubunun Bulunması
|
6- |
İndirgenebilir Gösterimler ve Karakter Tabloları
|
7- |
Karakter Tablolarının Özellikleri Simetri türlerinin belirlenmesi
|
8- |
Simetri Analizi
|
9- |
ARA SINAV
|
10- |
Molekül Hareketleri ve Moleküllerde Titreşim
|
11- |
Koordinat Sistemleri ve Moleküler Titreşimlerin Gösterimi
|
12- |
Moleküler Titreşimlerin Fiziksel Temelleri ve Kuramsal Analizi
|
13- |
Normal Koordinat Analizi
|
14- |
Normal Koordinat Analizi ve Bilgisayarlı Hesaplamalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Moleküllerin simetri grubunun belirlenmesi
|
2- |
Temel simetri grupları ve matematiksel özelliklerinin tanımlanması
|
3- |
Titreşim spektroskopisinin yorumlanması
|
4- |
Ligand alan teorisinin kompleks bileşiklere uygulanması
|
5- |
Molekül orbitallerin enerji düzeylerini ve simetrilerini tahmin etmek
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
5
|
6
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
7
|
35
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
8
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Özpozan,T., Titreşim Spektroskopi, Teori ve Uygulamaları, ERÜ Yayınlar, Kayseri.
2. Cemal Kaya, Duran Karataş, MOLEKÜLER SİMETRİ, Palme Yayıncılık, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. F. A. Cotton, Chemical Applications of Group Theory, Third Edition, 1990, A Wiley-Interscience Application
2. Halis Ölmez, Hasan İçbudak, Kimyasal Yaklaşımla Simetri ve Grup Teoriye Giriş. MKM (Marmara Kitap Merkezi Yayınları), 2012
3. Shriver & Atkins ?Inorganic Chemistry? fourth Edition, OXFORD University Press, 2006.
4. Gary Miessler, Donald A. Tarr. Çeviri: Nurcan Karacan, Perihan Gürkan, İnorganik Kimya. Palme Yayıncılık, 2002.
5. Harris & Bertolucci, Symmetry and Spectroscopy
|
|