Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜMEYYE ÜSTÜNTAĞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜMEYYE ÜSTÜNTAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere, hibrit iplik üretim imkan ve kabiliyetleri ile hibrit iplik özellikleriyle ilgili bilgiler kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Prototip özel üretim yöntemlerinin incelenmesi ve eğirme işlemi-lif özellikleri ilişkilerinin açıklanması.
|
1- |
Özlü iplik üretim metotlarının genel değerlendirmesi
|
2- |
Ringde özlü iplik üretim metodu
|
3- |
Rotor eğirmede özlü iplik üretimi
|
4- |
Friksiyon eğirmede özlü iplik üretimi
|
5- |
Hava jetli eğirmede özlü iplik üretimi
|
6- |
Kompakt eğirmede özlü iplik üretimi
|
7- |
Siro eğirmede özlü iplik üretimi
|
8- |
Hibrit iplik üretiminde kullanılan büküm teknikleri
|
9- |
Kaplama metotları
|
10- |
Havalı sistemle hibrit iplik üretimi
|
11- |
Elastan içerikli hibrit iplikler
|
12- |
Metal tel içerikli hibrit iplikler
|
13- |
Genel değerlendirme
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Lif eğirme teknolojisinde özel konuların anlaşılması
|
2- |
Hibrit ipliklerin üretimi ile ilgili bilgi sahibi olma
|
3- |
Eğirme işlemi ile ipliklerin özellikleri arasındaki ilişkilerin öğrenilmesi
|
4- |
Tekstil mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözüm becerisi
|
5- |
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
|
6- |
Tekstil mühendisliğinin uygulandığı sektörleri etkileyen güncel konularda bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
|
|
2- |
Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
|
|
3- |
Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
|
|
4- |
Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
|
|
5- |
Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
|
|
6- |
Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
|
|
7- |
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
|
|
8- |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
|
|
9- |
Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
15
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Peter R. Lord, ''Handbook of yarn production, Technology, science and economics'', The Textile Institute Woodhead Publishing Ltd, England and CRC Press LLC, New York Washington, 2003
2. Carl A. Lawrence, ''Fundamentals of Spun Yarn Technology'', CRC Press LLC, New York Washington, 2003.
3. J.R. Nagla, ''Statistics for Textile Engineers'', Woodhead Publishing Pvt Ltd, India, 2014
4. Mastura Raheel, ''International Fiber Science and Technology Series'', Modern Textile Characterization Methods, Marcel Dekker, New York, 1996
|
|