Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > LİF EĞİRME TEKNOLOJİLERİNDE ÖZEL KONULAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİF EĞİRME TEKNOLOJİLERİNDE ÖZEL KONULAR İkinci düzey TEM 512 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜMEYYE ÜSTÜNTAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜMEYYE ÜSTÜNTAĞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere, hibrit iplik üretim imkan ve kabiliyetleri ile hibrit iplik özellikleriyle ilgili bilgiler kazandırmaktır.
Dersin tanımı Prototip özel üretim yöntemlerinin incelenmesi ve eğirme işlemi-lif özellikleri ilişkilerinin açıklanması.

Dersin içeriği
1- Özlü iplik üretim metotlarının genel değerlendirmesi
2- Ringde özlü iplik üretim metodu
3- Rotor eğirmede özlü iplik üretimi
4- Friksiyon eğirmede özlü iplik üretimi
5- Hava jetli eğirmede özlü iplik üretimi
6- Kompakt eğirmede özlü iplik üretimi
7- Siro eğirmede özlü iplik üretimi
8- Hibrit iplik üretiminde kullanılan büküm teknikleri
9- Kaplama metotları
10- Havalı sistemle hibrit iplik üretimi
11- Elastan içerikli hibrit iplikler
12- Metal tel içerikli hibrit iplikler
13- Genel değerlendirme
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lif eğirme teknolojisinde özel konuların anlaşılması
2- Hibrit ipliklerin üretimi ile ilgili bilgi sahibi olma
3- Eğirme işlemi ile ipliklerin özellikleri arasındaki ilişkilerin öğrenilmesi
4- Tekstil mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözüm becerisi
5- Çok disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
6- Tekstil mühendisliğinin uygulandığı sektörleri etkileyen güncel konularda bilgi sahibi olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 15 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar 1. Peter R. Lord, ''Handbook of yarn production, Technology, science and economics'', The Textile Institute Woodhead Publishing Ltd, England and CRC Press LLC, New York Washington, 2003 2. Carl A. Lawrence, ''Fundamentals of Spun Yarn Technology'', CRC Press LLC, New York Washington, 2003. 3. J.R. Nagla, ''Statistics for Textile Engineers'', Woodhead Publishing Pvt Ltd, India, 2014 4. Mastura Raheel, ''International Fiber Science and Technology Series'', Modern Textile Characterization Methods, Marcel Dekker, New York, 1996

Ders ile ilgili dosyalar