Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PHYSICAL CHEMISTRY CALCULATIONS |
İkinci düzey |
CHEM-505 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Fizikokimya problemleri için programlama ve paket programlarla hesaplamaların nasıl yapılacağını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Termodinamik, kuantum mekaniği, istatistik termodinamik, gazlar ve kimyasal kinetik konularında programlama ve paket programlarla problemlerin çözümü.
|
1- |
Programlama ve paket programların kullanımı
|
2- |
Termodinamik problemlerinin çözümü
|
3- |
İstatistik termodinamik problemlerinin çözümü
|
4- |
Gazlarla ilgili problemlerin çözümü
|
5- |
Kimyasal kinetik problemlerinin çözümü
|
6- |
Temel kuantum kimyasal problem çözümleri
|
7- |
Kuantum kimyasal program paketleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kuantum kimyasal metotlar
|
10- |
Tek nokta enerji hesaplamaları
|
11- |
Moleküler geometri optimizasyonu
|
12- |
Titreşim spektrumu hesaplamaları
|
13- |
Taban seti etkisi
|
14- |
Kuantum kimyasal hesaplama için uygun model seçimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Termodinamik, kuantum mekaniği, istatistik termodinamik, gazlar ve kimyasal kinetik konularında programlama yaparak problem çözme becerisi kazandırır.
|
2- |
Fizikokimya problemlerinde program paketlerinin nasıl kullanılacağını öğrenir.
|
3- |
Fizikokimya problemlerinin moleküler düzeyde ele alınarak kuantum kimyasal program paketleriyle nasıl çözüleceğini öğrenir.
|
4- |
Kuantum mekaniğinin kimyasal problemlere nasıl uygulanacağını öğrenir.
|
5- |
Bileşiklerin özellikleriyle kuantum kimyasal olarak hesaplanan moleküler özelliklerini ilişkilendirmeyi öğrenir.
|
6- |
Moleküler düzeyde yapacağı hesaplamalarda uygun metodun seçilmesi konusunda tecrübe sahibi olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
5
|
65
|
Ödevler
|
13
|
1
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
3
|
21
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Physical Chemistry Calculations, Rodney Sime, Prentice Hall, 1st edition (2005) Exploring Chemistry With Electronic Structure Methods: A Guide to Using Gaussian, James B. Foresman, AEleen Frisch, Gaussian, 2nd edition (1996)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Introduction to Computational Chemistry, Frank Jensen, Wiley, 2nd edition (2007).
|
|