Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OKUMA ANLAMA |
Birinci düzey |
ÇDE208 |
Zorunlu |
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin seviyelerine uygun metinleri okuma ve anlama becerilerini geliştirmek
|
Dersin tanımı
|
Metinleri okuma-anlama ve soruları cevaplama becerilerini ölçmek ve geliştirmek
|
1- |
Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
|
2- |
Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
|
3- |
Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
|
4- |
Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
|
5- |
Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
|
6- |
Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
|
7- |
Çince Seviye Tespit Sınavı'na hazırlık için Okuma bölümünde çıkan soruların cevaplanması
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
|
10- |
Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
|
11- |
Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
|
12- |
Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
|
13- |
Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
|
14- |
Verilen metnin her bir öğrenci tarafından düzgün telaffuzla cümleler halinde okunmasının sağlanması, Türkçeye çevrilmesi, soru-cevap yöntemiyle pekiştirilmesi
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenciler doğru telaffuzu öğrenir.
|
2- |
Akıcı bir şekilde okuyabilir.
|
3- |
Okuduğunu Türkçeye çevirmekle metni anlar.
|
4- |
Soruları cevaplayabilir.
|
5- |
Soruları Çince cevapladığından cümle kurma becerisi artar.
|
6- |
Okuduğunu daha hızlı anlar.
|
7- |
Test çözebilir.
|
8- |
Çince Seviye Tespit Sınavının okuma bölümü için hazırlanmış olur.
|
9- |
Günlük konuşmada daha rahat cümle kurar.
|
10- |
Sözcük dağarcığı gelişir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
|
|
19- |
Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
|
|
20- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
73
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
HSK Soru Kitapları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çeşitli okuma kitapları, HSK Sınavı Kitapları
|
|