Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > SU KİRLİLİĞİ VE BİYOLOJİK ETKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SU KİRLİLİĞİ VE BİYOLOJİK ETKİLERİ İkinci düzey BİY 535 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Su kirliliğinin durumu ve koruma metodlarının öğrenilmesi ve tespiti amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Ders içeriğini su kirliliği kaynaklarının ve etkilerinin tespiti ile akarsu, okyanus ve deniz, göller, yer altı suyu akiferleri ve su kirliliğini azaltmak için teknolojik ve yasal methotlar oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Su kirliliği çeşitleri, kaynakları ve olası etkileri
2- Akarsular ve su kaynaklarındaki kirlenme
3- Yüzey sularının kirlenme derecelerinde doğal süreçlerin etkisi
4- Akarsu kalitesi ve kültürel ötrofikasyonun kontrolü
5- Sucul ekosistemlere Giren ve çıkan maddelerinin kontrolü
6- Deniz ve okyanus kirliliği
7- Deniz ve okyanus kirliliğinin etkileri ve kontrolü konusunda uygulanan yöntemler, yenilikçi teknolojik uygulamalar
8- Yeraltı suyu kaynakları ve muhtemel kirletici unsurlar
9- Noktasal ve noktasal olmayan kirletici kaynaklar
10- Arıtma tesislerine genel bakış ve alternatif uygulamalar
11- İçme suyunun saflaştırılması
12- Tarımsal ve fosseptik atıkların sucul kaynaklara etkisi
13- Su kirliliğinin Türkiye’deki durumu ve su kirliliği yasaları
14- Küresel ısınma ve su kaynaklarına etkileri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Su kirliliği etkenleri hakkında bilgi edinmek
2- Su kirliliğinin sonuçları hakkında bilgi edinmek
3- Türkiye ve diğer ülkelerdeki su kirliliği konusunda bilgi edinmek
4- Noktasal ve noktasal olmayan kirleticilerin etkisini anlayabilme
5- pestisitlerin su kirliliğine etkisini kavrayabilmek
6- Ağır metaller ve tıbbi atıkların su kirliliğine etkisini anlayabilmek
7- Yenilikçi teknolojilerle su kirliliğinin tespiti ve suların arıtılması konularında bilgi edinmek
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Ground Water Pollution Control, Centre, Larry W.,1985, Chelsea, Mich.:Lewis Publishers
Yardımcı Kaynaklar 1. Climate and Water, Waggoner, P.E.,ed., 1989, New York: Harper &Row 2. The Future of the Oceans, Borgese, Elisabeth Mann., New York: Harvest House. 3.Safe Drinking Water Act: Amendments, Regulations and Standards, Calabrese, Edward J., et al., eds., 1989, New York: Lewis Publishers.

Ders ile ilgili dosyalar