Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Su kirliliğinin durumu ve koruma metodlarının öğrenilmesi ve tespiti amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Ders içeriğini su kirliliği kaynaklarının ve etkilerinin tespiti ile akarsu, okyanus ve deniz, göller, yer altı suyu akiferleri ve su kirliliğini azaltmak için teknolojik ve yasal methotlar oluşturmaktadır.
|
1- |
Su kirliliği çeşitleri, kaynakları ve olası etkileri
|
2- |
Akarsular ve su kaynaklarındaki kirlenme
|
3- |
Yüzey sularının kirlenme derecelerinde doğal süreçlerin etkisi
|
4- |
Akarsu kalitesi ve kültürel ötrofikasyonun kontrolü
|
5- |
Sucul ekosistemlere Giren ve çıkan maddelerinin kontrolü
|
6- |
Deniz ve okyanus kirliliği
|
7- |
Deniz ve okyanus kirliliğinin etkileri ve kontrolü konusunda uygulanan yöntemler, yenilikçi teknolojik uygulamalar
|
8- |
Yeraltı suyu kaynakları ve muhtemel kirletici unsurlar
|
9- |
Noktasal ve noktasal olmayan kirletici kaynaklar
|
10- |
Arıtma tesislerine genel bakış ve alternatif uygulamalar
|
11- |
İçme suyunun saflaştırılması
|
12- |
Tarımsal ve fosseptik atıkların sucul kaynaklara etkisi
|
13- |
Su kirliliğinin Türkiye’deki durumu ve su kirliliği yasaları
|
14- |
Küresel ısınma ve su kaynaklarına etkileri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Su kirliliği etkenleri hakkında bilgi edinmek
|
2- |
Su kirliliğinin sonuçları hakkında bilgi edinmek
|
3- |
Türkiye ve diğer ülkelerdeki su kirliliği konusunda bilgi edinmek
|
4- |
Noktasal ve noktasal olmayan kirleticilerin etkisini anlayabilme
|
5- |
pestisitlerin su kirliliğine etkisini kavrayabilmek
|
6- |
Ağır metaller ve tıbbi atıkların su kirliliğine etkisini anlayabilmek
|
7- |
Yenilikçi teknolojilerle su kirliliğinin tespiti ve suların arıtılması konularında bilgi edinmek
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
20
|
40
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
3
|
9
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
20
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
2
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Ground Water Pollution Control, Centre, Larry W.,1985, Chelsea, Mich.:Lewis Publishers
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Climate and Water, Waggoner, P.E.,ed., 1989, New York: Harper &Row
2. The Future of the Oceans, Borgese, Elisabeth Mann., New York: Harvest House.
3.Safe Drinking Water Act: Amendments, Regulations and Standards, Calabrese, Edward J., et al., eds., 1989, New York: Lewis Publishers.
|
|